Pedagogika

Inne tytuły:
podręcznik akademicki
Autorzy:
Zbigniew Kwieciński
Bogusław Śliwerski
Bogusław Śliwierski ...
Wyd. w latach:
2000 - 2006
Wydane w seriach:
Leksykon PWN
Autotagi:
druk
pedagogika
podręczniki
skrypty
szkoły wyższe
Więcej informacji...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:podręcznik akademicki Pedagogika; pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych Pedagogika T.3 podręcznik akademicki. 2 Podstawy Nauk o wychowaniu Pedagogika T.1 Subdyscypliny wiedzy pedagogicznej
Autorzy:Zbigniew Kwieciński Bogusław Śliwerski Bogusław Śliwierski Pedagogika
Redakcja:Bogusław Śliwerski nauk Bogusław Śliwerski
Wydawcy:Gdańskie Wydaw. Pedagogiczne (2006) Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (2006) PWN (2006) Gdań. Wyd. Ped. (2006) Wydawnictwo Naukowe PWN (2000-2006) Wydawnictwo Naukowe PWN SA (2003)
Serie wydawnicze:Leksykon PWN
ISBN:8374890223 83-01-13071-7 83-01-14133-6 83-7489-021-5 83-7489-023-1 978-83-01-14055-7 978-83-01-14118-9
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk historia książki literatura literatura stosowana pedagogika podręczniki skrypty szkoły wyższe wychowanie zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 27 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo