Elementarz młodego Polaka

Autor:
Mariola Jarocka
Ilustracje:
Alina Zienowicz
Wydawcy:
Wydawnictwo Omnibus - Books (2023)
Books (2022)
Omnibus (2022)
Wydawnictwo Ibis (2012-2018)
ISBN:
978-83-65755-04-9, 978-83-67178-13-6
978-83-7738-463-3, 978-83-7738-486-2
Autotagi:
druk
książki
publikacje popularnonaukowe

Elementarz młodego Polaka to książka, którą powinno poznać każde polskie dziecko. W przystępnej formie wyjaśnia, co to znaczy być Polakiem. Młody Czytelnik dowie się z niej m.in. jak brzmi dekalog prawdziwego Polaka, jak wygląda podział administracyjny Polski, a także jej flora i fauna: odwiedzi polskie parki narodowe, zapozna się z roślinnością i mieszkającymi tam zwierzętami. Wybierze się również w podróż do przeszłości, aby poznać historię naszego kraju. Znajdują się tu również informacje o polskich skarbach narodowych, strojach, tańcach i zwyczajach... Piękne, kolorowe ilustracje i napisane w przystępny sposób teksty spowodują, że młody Czytelnik zdobędzie wiele interesujących i ważnych informacji dotyczących kraju, który jest naszą Ojczyzną. [nota wydawcy]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo