Udręka i ekstaza

Tytuł oryginalny:
Agony and the ecstasy
Autor:
Irving Stone (1903-1989)
Tłumaczenie:
Aldona Szpakowska (1916-1991)
Leopold Staff (1878-1957)
Jadwiga Dackiewicz (1920-2003)
Wydawcy:
Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza (1998-2014)
Świat Książki (2006)
Spółdzielnia Wydawnicza Czytelnik (1965-1990)
Wydane w seriach:
Seria z Delfinem
ISBN:
83-07-02114-6, 83-7079-929-9
978-83-7758-062-2, 83-07-025114-6
Autotagi:
druk
książki
powieści
5.0 (2 głosy)

"Udręka i ekstaza" to powieść o życiu i twórczości Michała Anioła. By ją napisać Irving Stone na kilka lat przeniósł się do Włoch, gdzie z sumiennością szperacza i fascynacją pasjonata Renesansu podążał śladami swojego bohatera i jego wielkich dzieł. Dzięki tym poszukiwaniom i niebywałemu talentowi narratorskiemu Stonea towarzyszymy Michałowi Aniołowi w życiu i podczas pracy, razem z nim mieszamy farby i sprawnie uderzamy dłutem w marmur, dowiadując się, jak powstały jego mistrzowskie freski, harmonijne rzeźby, cudowne płaskorzeźby i wspaniałe obrazy?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Jestem pełen podziwu dla tak wielkiego dzieła. Stone Napisał wiele biografii które zasługują na słowa uznania. • Autor pisze o pasji pracy, która ucieka się czasem do szaleństwa. • Michał Anioł malarz i rzeźbiarz a także poeta ,był jednostką wybitnie genialną i być może samotną jak na swoje czasy. • Jest to wg. mnie książka pełna kunsztu ,odnosząca się do zmagań życia i staranności wykonywanego rzemiosła.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo