Popiół i diament

Autor:
Jerzy Andrzejewski (1909-1983) ...
Wyd. w latach:
1949 - 2015
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
4.0 (4 głosy)

Jak budować nowe społeczeństwo, jak ocalić czy ukształtować wartości tak potrzebne do stworzenia nowej więzi społecznej? - oto główne pytania, które stawia autor, przywołane już przez tytuł i motto powieści, a zaczerpnięte z dramatu C.K. Norwida "Za kulisami". Powieść Jerzego Andrzejewskiego ukazała się w 1948 roku. Jej akcja rozgrywa się w dniach ostatecznej kapitulacji Niemiec. Andrzejewski na przykładzie Maćka Chełmickiego przedstawia dramatyczny los generacji Kolumbów, kreśli tragiczny obraz dziejów pokolenia tak boleśnie zranionego przez historię. Pokolenia, które po latach uczciwej, bohaterskiej i bezkompromisowej walki o Polskę, zostaje wplątane w polityczną grę w czasach trudnych przeobrażeń ustrojowych. Opis ze strony www.nieczytam.pl
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Jerzy Andrzejewski (1909-1983) Wojciech Rzehak Jolanta Ludwikowska Pulsar Studio Andrzej Wajda
Opracowanie:Wojciech Rzehak
Lektorzy:Piotr Krukowski Ksawery Jasieński Adam Sikora
Ilustracje:Jolanta Ludwikowska Jolanta Adamus-Ludwikowska Jan Samuel Miklaszewski (1907-1982)
Posłowie:Karol Lubelski
Tłumacz:Ján Sedlák
Wydawcy:Wydawnictwo Greg (2004-2015) Wydawnictwo Mozaika (2007-2010) Wydawnictwo Puls (1983-2001) Zakład Wydawnictw i Nagrań Polskiego Związku Niewidomych (1967-1997) Zakład Nagrań i Wydawnictw ZN (1995) Państwowy Instytut Wydawniczy (1949-1987) Krajowa Agencja Wydawnicza (1982) Nasza Księgarnia (1979) Pan stwowy Instytut Wydawniczy (1976) Spółdzielnia Wydawnicza Czytelnik (1949-1975) Best Film CO
Serie wydawnicze:Biblioteka Lektur Szkolnych Biblioteka Powszechna Lektura (Greg) Biblioteka Zwycięstwa Lektury Szkolne Seria Kieszonkowa PIW Biblioteka Lektur Szkolnych - Państwowy Instytut Wydawniczy Biblioteka Literatury XXX-lecia Lektura Książka Audio Lektura z opracowaniem Seria Książek Kieszonkowych PIW Biblioteka Powszechna (Warszawa) Kolekcja Polskiej Literatury Współczesnej wydanie z opracowaniem Seria Głowy Wawelskie
ISBN:1-85917-047-1 83-06-00-185-0 978-83-7327461-7 978-83-60894-48-4 978-83-7327-450-1 978-83-7327-462-4 83-7327-450-1 83-77327-462-6 83-06-00-185-5 978-83-7327-462-6
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk epika historia kasety magnetofonowe książki liryka literatura literatura piękna literatura stosowana nagrania podręczniki poezja powieści proza publikacje dydaktyczne publikacje popularnonaukowe szkoły średnie wiersze zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 160 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo