Bursztyn i popiół

Tytuł oryginalny:
Amber and ashes
Autor:
Margaret Weis
Tłumacz:
Dorota Żywno
Wydawca:
Zysk i Spółka Wydawnictwo Tadeusz Zysk Aldona Zysk (2005-2008)
ISBN:
978-83-7298-803-4
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...

Pierwszy tom nowej serii "Dragonlance:mroczny uczeń" Z końcem Wojny Dusz wróciła magia, a wraz z nią bogowie, którzy współzawodniczą ze sobą o dominację. Tajemnicza wojowniczka Mina, dumając nad swą klęską i śmiercią swojej bogini, zawiera pakt ze złem w uwodzicielskiej postaci. Kiedy po osłabionym świecie rozprzestrzenia się dziwny, wampiryczny kult, nieoczekiwani bohaterowie - krnąbrny mnich i kender, który potrafi porozumiewać się ze zmarłymi - łączą siły, by spróbować usunąć przyczynę rosnącego zła.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Margaret Weis
Tłumacz:Dorota Żywno
Wydawca:Zysk i Spółka Wydawnictwo Tadeusz Zysk Aldona Zysk (2005-2008)
Serie wydawnicze:Dragonlance Saga Moczny Uczeń - Margaret Weis Mroczny Uczeń Uczeń ciemności Uczeń ciemności - Margaret Weis
ISBN:978-83-7298-803-4
Autotagi:druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 5 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo