Angielskie Różyczki

Tytuł oryginalny:
English Roses
Autor:
Madonna ...
Tłumacz:
Jerzy Łoziński
Ilustracje:
Jeffrey Fulvimari
Wydawca:
Zysk i Spółka Wydawnictwo Tadeusz Zysk Aldona Zysk (2003)
ISBN:
8387080780, 83-237-2176-9
978-83-7298-449-4
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...
4.0 (2 głosy)

Pierwsza z pięciu książek Madonny dla dzieci w każdym wieku - nawet tych dorosłych. Angielskie różyczki to opowieść o czterech jedenastoletnich dziewczynkach: Nicole, Amy, Charlotte i Grace, które są najlepszymi przyjaciółkami. "Można by powiedzieć, że są jak papużki nierozłączki" i "odrobinę zazdroszczą innej dziewczynce z sąsiedztwa" - ślicznej Binah, której, wydawałoby się idealne życie sprawia, że "zielenieją z zazdrości". Jednak, kiedy pulchna, uwielbiająca pumpernikiel wróżka zabiera je w magiczną podróż, zdają sobie sprawę, jak bardzo rzeczywistość różni się od wyobrażeń. Pisząc tę książkę, Madonna przywołała jedno ze swoich wspomnień z dzieciństwa. Opowiada: "jako dziecko byłam zawistna wobec innych dziewczynek, zazdrościłam im wielu rzeczy; tego, że miały matki, że były ładniejsze lub bogatsze. Dopiero kiedy dorośniesz, zdajesz sobie sprawę, że pielęgnowanie takich uczuć to tylko strata czasu".
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Madonna Madonna Ritchie
Tłumacz:Jerzy Łoziński
Ilustracje:Jeffrey Fulvimari
Wydawca:Zysk i Spółka Wydawnictwo Tadeusz Zysk Aldona Zysk (2003)
ISBN:8387080780 83-237-2176-9 978-83-7298-449-4
Autotagi:audiobooki druk epika książki literatura literatura piękna nagrania opowiadania proza zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 8 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo