Szkoła duchów

Autor:
Louise Arnold
Tłumacz:
Barbara Górecka
Wydawca:
Wydawnictwo Egmont Polska Sp. z o. o (2007)
ISBN:
978-83-237-1861-1, 83-237-1861-1
Autotagi:
druk
powieści
3.0

Pod wieloma względami Świat Duchów przypomina Świat Realny, a duchy wcale nie różnią się aż tak bardzo od ludzi poza tym, że nie rodzą się ani nie umierają. Pojawiają się, a potem pewnego dnia po prostu znikają. Ostatnio jednak zaczęło znikać znacznie więcej duchów niż normalnie; rozpływały się w powietrzu bez śladu. Tymczasem pierwszy na świecie Niewidzialny Przyjaciel Szary Artur w pokoju Tomka Złotego zakłada szkołę duchów, do której zaczynają uczęszczać coraz dziwniejsi uczniowie. Zjawiają się: była Prawie Realna Michalina Trzęsacz, były Poltergeist Tytus i były Tespianin Monteskiusz Ekwador Kwadrylion Trzeci, a nawet - co chyba najbardziej przerażające - Upiorny Wyjec. Kiedy jeden z wykładowców szkoły duchów Kuba Pelikan znika bez śladu, Tomek, Szary Artur i kandydaci na Niewidzialnych Przyjaciół wspólnie ruszają do działania. Chcą jak najszybciej wyjaśnić zagadkę znikających duchów.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo