Motywowanie uczniów do nauki

Tytuł oryginalny:
Motivating students to learn
Autor:
Jere E. Brophy (1940-2009)
Tłumacz:
Krzysztof Kruszewski (1939-2015)
Wydawcy:
Wydaw. Naukowe PWN SA (2012)
Wydawnictwo Naukowe PWN (2002-2012)
PWN (2003-2007)
Wydane w seriach:
Edukacja Dzisiaj
Edukacja Dzisiaj - PWN
ISBN:
978-83-01-13655-0, 83-01-13655-0
978-83-01-13655-3
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
skrypty
szkoły wyższe
Więcej informacji...

Autor konkretnie i prosto przedstawia zasady, sposoby i strategie motywowania uczniów do nauki. Pokazuje, jak w tym celu wykorzystać zarówno motywację wewnętrzną uczniów jak i nagrody zewnętrzne. Jere Brophy, znany w świecie profesor psychologii i edukacji, zaangażowany w wielu projektach z zakresu psychologii uczenia się i nauczania, odpowiada na pytania: jak pracować nad motywacją każdego ucznia w klasie, nad nabywaniem przez niego zaufania do siebie jako uczącego się; jak dostosowywać strategie motywacyjne do różnic indywidualnych i grupowych oraz przypadków "trudnych"; jak sytuować je w planowaniu lekcji, aranżacji grup i przestrzeni, dobieraniu stylu nauczania i oceniania. Książka jest adresowana do studentów pedagogiki, kierunków nauczycielskich, nauczycieli-praktyków, a także do zaangażowanych w proces nauczania rodziców uczniów. Systematyzując wiedzę na temat motywacji może być traktowana jako praktyczny przewodnik po strategiach motywacyjnych.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Jere E. Brophy (1940-2009)
Tłumacz:Krzysztof Kruszewski (1939-2015)
Redakcja:Krzysztof Kruszewski (1939-2015)
Wydawcy:Wydaw. Naukowe PWN SA (2012) Wydawnictwo Naukowe PWN (2002-2012) PWN (2003-2007)
Serie wydawnicze:Edukacja Dzisiaj Edukacja Dzisiaj - PWN
ISBN:978-83-01-13655-0 83-01-13655-0 978-83-01-13655-3
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana pedagogika podręczniki poradniki poradniki i przewodniki publikacje dydaktyczne publikacje fachowe publikacje naukowe skrypty szkoły wyższe wychowanie
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 45 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo