Error correction in the foreign language classroom:

reconsidering the issues

Autor:
Mirosław Pawlak
Wydawcy:
Springer-Verlag (2014)
Wydział Pedagogiczno-Artystyczny UAM. Uniwersytet im. Adama Mickiewicza (2012)
Wydane w seriach:
Second Language Learning and Teaching
Wokół Kompetencji
ISBN:
978-3-642-38435-6, 978-83-62135-73-8
Autotagi:
druk
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Książka podejmuje temat korekty błędów językowych w wypowiedziach ustnych i pisemnych, popełnianych przez uczących się języka obcego. Obala wiele mitów dotyczących potrzeby tego typu interwencji dydaktycznej, przedstawiając ją jednoznacznie jako integralny element nauczania form językowych, jakimi są, dla przykładu, struktury gramatyczne. Zawiera omówienie teorii i hipotez uzasadniających dokonywanie korekty, wyników badań empirycznych nad jej skutecznością, a także decyzji, które muszą na co dzień w tym obszarze podejmować nauczyciele. W związku z tym książka skierowana jest zarówno do specjalistów uczenia się i nauczania języków obcych, jak i studentów studiów magisterskich i doktoranckich oraz nauczycieli-praktyków.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo