Samookaleczenia nastolatków:

uwolnij się od destrukcyjnych zachowań dzięki technikom terapii DBT

Tytuł oryginalny:
DBT skills workbook for teen self-harm
practical tools to help you manage emotions & overcome self-harming behaviors,
Autor:
Sheri Van Dijk
Redakcja:
Anna Englert-Bator
Tłumacz:
Jolanta Bartosik
Wydawca:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (2022-2024)
ISBN:
978-83-7489-984-0
Autotagi:
druk
książki
poradniki

Samookaleczanie świadczy o tym, że przeżywasz intensywne, trudne do zniesienia, bardzo nieprzyjemne emocje, z którymi nie potrafisz sobie poradzić. Ranienie ciała pozwala ci dać im upust. Być może masz poczucie, że jesteś do niczego, nie radzisz sobie z życiem lub nienawidzisz siebie. Może często targają tobą uczucia takie jak rozpacz, wstyd, smutek, lęk, gniew czy poczucie winy. Istnieje wiele powodów, dla których ludzie się okaleczają. Niezależnie jednak od powodu prawda jest taka, że samookaleczanie jest destrukcyjnym – i mogącym prowadzić do śmierci – sposobem radzenia sobie z bólem emocjonalnym. Jakaś część ciebie rozumie, że takie postępowanie na dłuższą metę jest niezdrowe i nieskuteczne. Na szczęście istnieją zdrowe i bezpieczne sposoby radzenia sobie z emocjami. Zapoznasz się z nimi w tym poradniku. [wydawca]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo