Matematyka

Autorzy:
Łukasz Badowski
Zasław Adamaszek ...
Wydawcy:
Wydawnictwo Naukowe PWN (2016-2022)
Papilon (2007-2010)
Publicat (2007)
Wydane w seriach:
Laboratorium w Szufladzie
Szkoła na Szóstkę, Repetytoria
ISBN:
978-83-01-18668-5, 978-83-01-18888-7
978-83-01-19750-6, 978-83-245-6509-2
Autotagi:
druk
książki
publikacje popularnonaukowe
Więcej informacji...

Czy znasz powiedzenie że matematykowi do pracy wystarczy kartka, ołówek i kosz na śmieci? To nieprawda! Pasjonującą, efektowną i praktyczną matematykę poznaje się dopiero w laboratorium. Uściślijmy od razu – we własnym laboratorium. Bo tylko tam możesz zbudować laserowy wyświetlacz warstwic albo planimetr z łyżeczki. „Laboratorium w szufladzie: Matematyka” jest wciągającym instruktażem, jak stworzyć własną pracownię matematyczną. To także opisy kilkudziesięciu doświadczeń, które w niej przeprowadzisz. Czym innym jest sucha definicja symetrii, a czym innym samodzielna budowa kalejdoskopu. Z zaskoczeniem odkryjesz że translacje, przesunięcia i obroty królują na parkiecie tanecznym. A może masz zacięcie techniczne i wolisz zbudować tomograf? Bez matematyki ten cud współczesnej diagnostyki nie mógłby funkcjonować. Przekonaj się że zrozumienie i odtworzenie zasady jego działania jest całkowicie w Twoim zasięgu. Autorzy stawiają wyłącznie na praktykę. Kiedy fizyk i elektronik biorą się za matematykę, nie może być nudno. Nauczysz się układać niebanalne parkiety i projektować olśniewające tapety. Praktyczny fach w zasięgu ręki. Znajdzie się coś dla ekscentryków, bo kto wie, jak skrystalizować ziemniaki? Żądni szpiegowskich przygód poznają najsilniejsze narzędzie wywiadu, czyli permutacje. W laboratorium przetestujesz je od razu, budując własny szyfrator. A może masz wrażliwą humanistyczną naturę i wolisz zgłębiać tajniki moskalika, daktyla lub spondeja. Popatrz na nie matematycznym okiem. Ta książka nie pomoże Ci przygotować się do klasówki z matmy, z nią nauczysz się odkrywać i opisywać naturę. Jak doświadczyć praktycznej strony matematyki oraz samodzielnie eksperymentować. Nieważne, czy traktujesz matematykę jak hobby i rozrywkę, czy obowiązek szkolny lub zawodowy. Własne laboratorium matematyczne jest miejscem, które zaraża wiedzą. Zaryzykujesz?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:reguły, przykłady, powtórki kompendium szóstoklasisty
Autorzy:Łukasz Badowski Zasław Adamaszek Agnieszka Chmielecka
Wydawcy:Wydawnictwo Naukowe PWN (2016-2022) Papilon (2007-2010) Publicat (2007)
Serie wydawnicze:Laboratorium w Szufladzie Szkoła na Szóstkę, Repetytoria
ISBN:978-83-01-18668-5 978-83-01-18888-7 978-83-01-19750-6 978-83-245-6509-2
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana podręczniki publikacje popularnonaukowe szkoły podstawowe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 17 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo