Jedna bogata, druga biedna

Tytuł oryginalny:
Rich girl, poor girl
Tłumacz:
Krzysztof Obłucki
Autor:
Lesley Naa Norle Lokko
Wydawca:
Świat Książki (2010-2014)
ISBN:
978-83-247-1786-6, 978-83-7943-560-9
798-83-7943-560-9
Autotagi:
druk
powieści
4.0 (5 głosów)

Mimo, że bajecznie bogata Nik, zakompleksiona Tory i uboga Caryn wychowywały się w różnych środowiskach, w szkole zaprzyjaźniły się na zawsze. A przynajmniej tak im się zdawało, póki nie pojawiła się ta czwarta: Estelle. Skąd się wzięła w Londynie? Co ukrywa? Do czego dąży? Sekret Estelle wystawi przyjaciółki na ciężką próbę, która całkiem odmieni ich życie... Intrygująca fabuła z akcją od 1980 roku do dziś, ale przede wszystkim wspaniałe portrety bohaterek, które z dziewczyn stają się dorosłymi kobietami.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Ciekawa i wciągająca książka, idealna na lato.
  • Jedna z lepszych książek, które czytałam.
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo