Spacer po lesie:

Kubusiowe lekcje uważności

Tytuł oryginalny:
Walk in the wood
meditations on mindfulness with a bear named Pooh,
Autorzy:
Joseph Parent
Nancy Parent
Alan Alexander Milne (1882-1956)
Ernest H. Shepard (1879-1976)
Ilustracje:
Denise Shimabukuro
Tłumacz:
Ewa Tarnowska
Wydawcy:
Firma Księgarska Jacek i Krzysztof Olesiejuk - Inwestycje
Dressler Dublin
ISBN:
978-83-8262-043-6, 978-83-8262-330-7
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
poradniki
proza
zbiory opowiadań

Książka autorstwa cenionego wykładowcy i mentora w zakresie psychologii wydajności, m.in. w biznesie i sporcie, zachęca do zmiany życia poprzez wejście na ścieżkę uważności (ang. mindfulness). Kompetentnym przewodnikiem na tej ścieżce uczynił autor Kubusia Puchatka, prawdziwego mistrza w byciu tu i teraz. Ważne lekcje, jakich Kubuś udziela, dotyczą: życzliwości, troskliwości, pewności siebie, miłości, wdzięczności, przyjaźni, wreszcie - umiejętności czerpania wszystkimi zmysłami z dobrodziejstw świata przyrody, które ma decydujący wpływ na psychiczny i fizyczny dobrostan każdego człowieka. Prostym historiom z jasno wyrażonym przesłaniem towarzyszą komentarze, zawierające cytaty m.in. z mistrzów zen, a także propozycje nieskomplikowanych ćwiczeń. Pozwolą one czytelnikom skompletować narzędzia, dzięki którym postawią pierwsze kroki na drodze do spokojniejszego, bardziej satysfakcjonującego życia.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo