Obywatelska polityka edukacyjna:

koprodukcja i współtworzenie

Autor:
Anna Ciepielewska-Kowalik
Wydawcy:
Zakład Wydawniczy Nomos (2022)
IBUK Libra (2022)
Legimi (2022)
ISBN:
978-83-66819-28-3, 978-83-7688-591-9
978-83-7688-601-5
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki

Podjęte przez Annę Ciepielewską-Kowalik kwestie związane z obywatelską polityką edukacyjną i jej szczególnymi formami: koprodukcją i współtworzeniem, są unikatowe w polskim dyskursie i równocześnie bardzo ważne w świetle współczesnych trendów w polityce publicznej oraz wyzwań cywilizacyjnych. Jej książka jest wartościowym studium teoretyczno-empirycznym na temat koprodukcji i współtworzenia w obywatelskiej polityce, o dużym potencjale wyjaśniającym oraz inspirującym do zmian w tej dziedzinie.

Z recenzji dr hab. Hanny Solarczyk-Szwec, prof. UMK

W Polsce pierwsze teksty na temat koprodukcji ukazały się dopiero na początku minionej dekady, wcześniej problematyka ta była całkowicie nieobecna. Bez wątpienia, koncentrująca się na edukacji i polityce edukacyjnej, monografia Anny Ciepielewskiej-Kowalik mogłaby się stać pracą przełomową. Z jednej strony wchodzący tu w grę obszar działań jest na tyle szeroki i zróżnicowany, by miały szanse występować w nim wszelkie formy praktyk koprodukcyjnych. Z drugiej strony waga edukacji jest tak duża, że sama z siebie budzi obywatelskie zainteresowanie, wykraczające poza poziom naturalnej troski rodziców o swoje dzieci. Zatem już sam zamysł badawczy autorki to przysłowiowy strzał w dziesiątkę.

Z recenzji dra hab. Tomasza Kaźmierczaka

Anna Ciepielewska-Kowalik – doktor nauk społecznych w zakresie nauk o polityce, adiunkt w Instytucie Studiów Politycznych PAN. Prowadzi badania w obszarze polityk publicznych, trzeciego sektora, przedsiębiorczości społecznej, zarządzania publicznego i edukacji. Kierownik krajowych projektów badawczych (finansowanych m.in. przez NCN) oraz koordynator w polskich zespołach w projektach międzynarodowych Komisji Europejskiej, OECD, EMES, EURICSE, COST. Laureatka w konkursie Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych na najlepszą pracę doktorską w dziedzinie polityki społecznej (2013). Jej monografia naukowa Koprodukcja w polityce opieki i edukacji przedszkolnej (2016) otrzymała wyróżnienie w konkursie Komitetu Nauk o Pracy i Polityce Społecznej PAN. Autorka i współautorka wielu publikacji naukowych, w tym wydanych przez wydawnictwa zagraniczne (m.in. Routledge, SAGE). Członek krajowych i międzynarodowych sieci badawczych (PTPS, CIRIEC, IRSPM, ISTR, EMES). W EMES w latach 2015–2019 pełniła funkcję członka zarządu, a od 2021 roku w ramach tej organizacji kieruje grupą tematyczną ds. Europy Środkowo-Wschodniej.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo