Bezpieczne Dziecko: Powiedz komuś!

Autor:
Elżbieta Zubrzycka
Ilustracje:
Agnieszka Żelewska ...
Wydawcy:
Legimi (2014-2021)
GWP Elżbieta Zubrzycka (2004-2021)
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...
5.0

Oto książka o bezpieczeństwie dziecka.

Jej zadaniem jest ostrzegać dzieci przed zagrożeniami w taki sposób, by nie straszyć ich otaczającym światem.

Dziecko jest bezpieczne, gdy potrafi rozpoznać niedopuszczalne zachowanie i nawet zachęcane do milczenia – umie zareagować: natychmiast POWIEDZIEĆ O NIM KOMUŚ, komu ufa, by otrzymać potrzebną ochronę.

Dzięki lekturze tej książki mali czytelnicy nauczą się – na konkretnych przykładach – czym jest szacunek do świata, do ludzi, dzieci i własnego ciała. Dowiedzą się, jak wolno postępować, a jak nie należy. W trakcie wspólnego czytania dzieci w magiczny sposób się otwierają i zaczynają mówić na tematy, których dotąd nie poruszały. Może się okazać, że ich błędne poglądy wymagają sprostowania lub że w ich otoczeniu są kłopoty, którym można jeszcze zapobiec.

Zabawy / scenariusze lekcji zawarte przed każdą z 4 części książki i na jej końcu pomagają dziecku odkrywać własną wartość, uważność na ludzi i dobro w otaczającym je świecie. Ugruntowują pozytywny stosunek do siebie, innych ludzi, świata i przyszłości, a to podstawa rozwoju szczęśliwego dziecka.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Jak przechodzić przez ulicę
Autor:Elżbieta Zubrzycka
Ilustracje:Agnieszka Żelewska Emilia Nyka
Wydawcy:Legimi (2014-2021) GWP Elżbieta Zubrzycka (2004-2021)
Serie wydawnicze:Bezpieczne Dziecko Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci Dla Dzieci Seria - Bezpieczne Dziecko co każde dziecko powinno wiedzieć
ISBN:978-83-6057-703-5 978-83-60577-12-7 978-83-60577-17-2 978-83-60577-57-8 978-83-64565-35-9 978-83-64565-57-1 978-83-64565-79-3 978-83-89574-81-7 83-60577-03-5 978-83-600577-03-5
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna literatura stosowana opowiadania poradniki poradniki i przewodniki proza psychologia publikacje dydaktyczne publikacje popularnonaukowe wychowanie zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 77 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo