To okropne średniowiecze

Tytuł oryginalny:
Measly Middle Ages
Autor:
Terry Deary
Ilustracje:
Martin Brown
Tłumacz:
Małgorzata Fabianowska
Wydawca:
Wydawnictwo Egmont Polska (1998-2018)
Wydane w seriach:
Strrraszna Historia
ISBN:
83-7162-173-6, 978-83-237-3994-4
978-83-281-2971-9, 978-83-7123-737-9
Autotagi:
druk
historia
książki
5.0

„Biedne średniowieczne dzieciaki miały przynajmniej jedno – zabawki. Na przykład lalki na wózeczkach, do których zaprzęgano myszy. (Sami wiecie, jakie to denerwujące, kiedy otwiera się prezent pod choinkę i okazuje się, że ma wyczerpane baterie. A co miało powiedzieć śred- niowieczne dziecko, kiedy dostało wózek ze zdechłymi myszami?)” Niemili Normanowie, drabina feudalna, zaraza morowa, okropni Adegaweni i zwariowani rycerze… te wszystkie hasła kojarzą się z jednym – ze Średniowieczem. Jeśli chcesz się dowiedzieć, dlaczego chłopi średniowieczni ciągle się buntowali, a rycerze nie raz łamali swoje zasady; czemu Henryk II usiłował wprowadzić nowoczesne prawa, a modni panowie nosili kaftany i, o zgrozo, RAJTUZY – koniecznie sięgnij po te książkę. Średniowiecze to niezły kawał historii. Przez ponad 1000 lat działo się tyle różnych strrrasznych i okropnych rzeczy, że nawet historycy są podzieleni co do tego, jak było naprawdę. A jak było naprawdę? Przeczytajcie te książkę, posłuchajcie co ma do powiedzenia na temat Średniowiecza wasz nauczyciel, poznajcie fakty i…oceńcie sami, jak było. „Strrraszna historia” to seria, która sprawia, że nauka historii staje się pasjonującą przygodą. To zupełne przeciwieństwo podręczników do historii, które potrafią zniechęcić dziecko do zgłębiania wiedzy nudną narracją i nieatrakcyjną szatą graficzną. Książki z serii „Strrraszna historia” to pełne humoru, ciekawostek i niebanalnych opowieści tomy, które w przystępny sposób przybliżają najważniejsze fakty, daty, postaci i zdarzenia. Zabawne komiksowe ilustracje to kolejny wyróżnik „Strrrasznej historii”, który pomoże oswoić nawet najmroczniejsze karty historii. Dzięki tym książkom twoje dziecko pozna prawdę o przeszłości i przekona się, jak bardzo może być ona fascynująca. Jest szansa, że pokocha historię i nie raz zaskoczy nauczyciela swoją wiedzą.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo