Ola, Borys i ich nowi przyjaciele

Inne tytuły:
Ola, Borys i ich nowi przyjaciele [Oля, Бориско та їхні нові друзі]
Olâ, Borisko ta ïhnì novì druzì
Autorzy:
Dariusz Galasiński
Aleksandra Cieloch
Marta Emirsajłow
Justyna Ziółkowska ...
Ilustracje:
Paula Metcalf
Tłumacz:
Olga Barabasz-Rewak ...
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego (2022)
ISBN:
978-83-229-3778-5
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...

Bajka jest wynikiem charytatywnej pracy ponad 20 osób i instytucji. Powstała z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, które wraz ze swoimi opiekunami były zmuszone opuścić Ukrainę w związku z wybuchem wojny. Bajka „Ola, Borys i nowi przyjaciele” pełni funkcję terapeutyczną. Jej celem jest oswojenie i dodanie otuchy dzieciom, które zostały zmuszone do opuszczenia swoich domów i osiedlenia się w Polsce. – Z jednej strony normalizuje różne doświadczenia emocjonalne towarzyszące nowym sytuacjom, a z drugiej wskazuje możliwe sposoby radzenia sobie w nowych sytuacjach Bajka opowiada historię ukraińskiego rodzeństwa, które musi się odnaleźć w nowej rzeczywistości. Początkowo Ola i Borys nie czują się pewnie w obcym kraju, nowa rzeczywistość ich przytłacza i onieśmiela, jednak z czasem poznają nowe miejsca oraz osoby. Zaczynają czuć się bezpieczniej i coraz śmielej eksplorują nowy świat.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Ola, Borys i ich nowi przyjaciele [Oля, Бориско та їхні нові друзі] Olâ, Borisko ta ïhnì novì druzì
Autorzy:Dariusz Galasiński Aleksandra Cieloch Marta Emirsajłow Justyna Ziółkowska Oliwia Malińska Michalina Mazurek Jakub Michalik Julia Odelga Małgorzata Skrońska Gabriela Sorsa Anna Stachowiak Anna Szołomycka Paulina Woźny
Ilustracje:Paula Metcalf
Tłumaczenie:Olga Barabasz-Rewak Natalya Didenko
Instytucje sprawcze:II Wydział Psychologii Centrum Interdyscyplinarnych Badań nad Zdrowiem i Chorobą
Opracowanie graficzne:Rebecca Scambler
Wydawca:Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego (2022)
ISBN:978-83-229-3778-5
Autotagi:druk epika książki literatura literatura piękna opowiadania proza rodzina zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 6 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo