Dzieci Arbatu

Tytuł oryginalny:
Deti Arbata
Inne tytuły:
Dzieci Arbatu T. 1
Autorzy:
Anatolij Rybakow (1911-1998)
Anatolij Naumovič Rybakov (1911-1998)
Tłumaczenie:
Michał Jagiełło
Zofia Gadzinianka
Michał B. Jagiełło ...
Wydawcy:
Państwowe Wydawnictwo Iskry (1988-1998)
Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidomych (1990)
Iskry Orbita (1989)
Orbita (1989)
Wydane w seriach:
Powieści i reportaże
ISBN:
83-207-1153-3, 83-207-1339-0
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
4.5 (2 głosy)

"Dzieci Arbatu" to najgłośniejsze bodaj dzieło literackie okresu radzieckiej "pieriestrojki". Powieść, złożona w wydawnictwie w 1966 roku, ponad dwadzieścia lat czekała na publikację, krążąc od redakcji do redakcji i obrastając w legendę. Wydrukowana w 1987 roku, z miejsca stała się sensacją nie tylko w ZSRR, gdzie ogłoszono ją książką roku, lecz i za granicą. Ta wielka epicka powieść ukazuje Związek Radziecki w latach 1933-1934, przy czym obraz życia tzw. szarych ludzi - studentów, urzędników, działaczy partyjnych różnych szczebli, kołchoźników, zesłańców - splata się z relacją o aparacie władzy tamtych czasów, przede wszystkim zaś z próbą narysowania portretu samego Stalina, przeniknięcia jego psychiki, sposobu myślenia, motywów postępowania. Wątek Saszy Pankratowa - komsomolca, który z błahego, a właściwie sfingowanego powodu został uwięziony, a następnie zesłany na Syberię - ma bezpośrednie źródła w biografii autora.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Dzieci Arbatu T. 1 Dzieci Arbatu Kaseta 1
Autorzy:Anatolij Rybakow (1911-1998) Anatolij Naumovič Rybakov (1911-1998)
Tłumaczenie:Michał Jagiełło Zofia Gadzinianka Michał B. Jagiełło Michał A. Jagiełło
Lektor:Andrzej Szczepkowski
oraz:Michał B. Jagiełło Anatolij Naumovič Rybakov (1911-1998)
Wydawcy:Państwowe Wydawnictwo Iskry (1988-1998) Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidomych (1990) Iskry Orbita (1989) Orbita (1989)
Serie wydawnicze:Powieści i reportaże
ISBN:83-207-1153-3 83-207-1339-0
Autotagi:audiobooki dane numeryczne dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 42 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo