Dzieje grzechu

Autor:
Stefan Żeromski (1864-1925)
Opracowanie:
Stanisław Pigoń (1885-1968) ...
Wyd. w latach:
1928 - 2002
Wydane w seriach:
Dzieła
Pisma
Seria z Delfinem
Powieści
ISBN:
83-07-02069-7, 83-88626-35-3
83-88626-37-X
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...

Pierwszemu wydaniu (1908) znanej powieści wybitnego pisarza towarzyszyła atmosfera skandalu ze względu na drastyczną treść utworu. Autor ukazuje w nim fatalistyczną miłość młodej dziewczyny (Ewy Pobratymskiej) do żonatego mężczyzny (Łukasza Niepołomickiego) i wynikające z tego uczucia dalsze konsekwencje - upadek moralny dziewczyny staczającej się w otchłań grzechu i zbrodni. Zło, wobec którego Ewa Pobratymska jest bezradna, pisarz ukazał jako następstwo mieszczańskiej, zakłamanej moralności, jako współwinę społeczeństwa, środowiska, w którym żyła. Żeromski, pisząc te książkę po klęsce rewolucji 1905 r., chciał jej nadać rangę społecznego paszkwilu.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Dzieje grzechu 2
Autor:Stefan Żeromski (1864-1925)
Opracowanie:Stanisław Pigoń (1885-1968) Małgorzata Mikołajewska
Wstęp:Henryk Markiewicz (1922-2013)
Redakcja:Stanisław Pigoń (1885-1968)
Ilustracje:Monika Żeromska (1913-2001)
Wydawcy:Mea (2002) Czytelnik (1949-1991) Somix (1990) Towarzystwo Wydawnicze (1928) Wydaw. J. Mortkowicza (1928)
Serie wydawnicze:Dzieła Pisma Seria z Delfinem Powieści
ISBN:83-07-02069-7 83-88626-35-3 83-88626-37-X
Autotagi:druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 10 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo