Historia wychowania: Wychowanie nowoczesne:

od połowy wieku XVIII do współczesnej doby

Inne tytuły:
Historia wychowania T. 2,
Autor:
Stanisław Kot (1885-1975)
Wydawcy:
Wydawnictwo Akademickie Żak Teresa i Józef Śniecińscy (1994-2011)
Wydaw. Żak (1996)
Państwowe Wydawnictwo Książek Szkolnych (1934)
ISBN:
978-83-62015-12-2, 978-83-901558-7-6
83-901558-7-7, 9788362015121
Autotagi:
druk
historia
książki
pedagogika
wychowanie
Więcej informacji...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Historia wychowania T. 2, od połowy wieku XVIII do współczesności Wychowanie nowoczesne : od połowy wieku XVIII do współczesnej daty od połowy wieku XVIII do współczesnej doby
Autor:Stanisław Kot (1885-1975)
Wydawcy:Wydawnictwo Akademickie Żak Teresa i Józef Śniecińscy (1994-2011) Wydaw. Żak (1996) Państwowe Wydawnictwo Książek Szkolnych (1934)
ISBN:978-83-62015-12-2 978-83-901558-7-6 83-901558-7-7 9788362015121
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk historia książki literatura literatura stosowana pedagogika podręczniki publikacje dydaktyczne publikacje naukowe skrypty szkoły wyższe wychowanie zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 37 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo