Pogrzebany

Tytuł oryginalny:
Dead Simple
Autor:
Peter James ...
Tłumacz:
Joanna Lazar-Chmielowska
Wydawcy:
Legimi (2024)
Skinnbok (2024)
Wydawnictwo Buchmann (2011)
Wydane w seriach:
Fabryka kryminałów
Roy Grace
ISBN:
9789979645757, 978-83-7670-217-9
978-83-7370-168-4
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
2.0

Michael Harrison za 3 dni sie zeni, a poniewaz zawsze uchodzil za zartownisia, teraz paczka jego najblizszych przyjaciól organizuje mu wieczór kawalerski, którego nie zapomni do konca zycia. Po wesolej imprezie w knajpie zakopuja go pijanego w trumnie kilka centymetrów pod ziemia z butelka whisky, krótkofalówka, podniecajacym "swierszczykiem" oraz rurka do oddychania. Potem, kiedy – pijani i rozbawieni – wracaja autem do baru, dochodzi do wypadku, w którym wszyscy gina. Wyglada na to, ze nikt – ani piekna narzeczona, ani matka, ani bliski przyjaciel – nie maja pojecia, gdzie szukac Michaela. Do akcji wkracza, slynacy z niekonwencjonalnych metod pracy, detektyw po przejsciach – Roy Grace. Tymczasem sam uwieziony rozpaczliwie walczy o zycie ... --- "Fantastyczna opowiesc o chciwosci, uwodzeniu i zdradzie" - Daily Telegraph "Pierwszorzedny thriller. Chwile grozy i zaskakujace zwroty akcji" - The Times "Nowy porywajacy thriller najlepszego brytyjskiego autora kryminalów". - The Daily Mirror --- Peter James jest jednym z najbardziej poczytnych brytyjskich autorów i zdobywca wielu nagród literackich., m. in.: Grand Prix de Littérature Policère za najlepsza powiesc kryminalna oraz Specsavers National Book Award za najlepszy kryminal. 35 powiesci pisarza przetlumaczono jak dotad na 36 jezyków i sprzedano w nakladzie przekraczajacym 23 milionów egzemplarzy. 16 razy zajmowaly pierwsze miejsce w rankingu bestsellerów "Sunday Timesa".

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Na przecenach w księgarniach czasem można trafić niezwykle wartościowe książki. • Podobno. Tak słyszałem. Niestety "Pogrzebany" nie jest jednym z owych mitycznych przecenionych arcydzieł. • To po prostu bubel. Uszyta grubymi nićmi intryga, opowiedziana w nieudolny sposób, doprawiona przesadną dawką marysueizmu (dosłownie: nie ma w tej książce ani jednej brzydkiej czy nawet przeciętnie urodziwej kobiety - wedle opisów Autora wszystkie nadają się conajmniej na okładki pism dla panów) i nad wyraz kwiecistymi oraz zupełnie zbędnymi opisami ubioru konkretnych bohaterów. • (Momentami zastanawiałem się, czy czytam kryminał, czy może bloga modowego) • Do tego dodajmy beznadziejne tłumaczenie* i otrzymamy pozycję, którą przeczytają jedynie osoby z głęboko zakorzenioną zasadą "książkę rozpoczętą należy zakończyć". • Nie tyle nie polecam, co sugeruję omijanie szerokim łukiem i polecanie co najwyżej najgorszym wrogom. • *(zaznaczam, że cytuję od samiutkiego początku akapitu): • "Posterunek miał jedną poważną wadę, każdy to przyznawał - brakowało miał (sic!) stołówki. Wrzucił więc monetę do automatu i czekał, aż plastikowy kubek wypełni się białą kawą. Czuł się zmęczony. Przez całą noc przewracał się z boku na bok, włączał światło, robił notatki, znów się kładł i zaraz wstawał ..." • Biedny, niewyspany posterunek...
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Peter James Joanna Lazar-Chmielowska
Tłumacz:Joanna Lazar-Chmielowska
Wydawcy:Legimi (2024) Skinnbok (2024) Wydawnictwo Buchmann (2011)
Serie wydawnicze:Fabryka kryminałów Roy Grace
ISBN:9789979645757 978-83-7670-217-9 978-83-7370-168-4
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 6 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo