Pani Twardowska

Inne tytuły:
ballada
Autor:
Adam Mickiewicz (1798-1855) ...
Ilustracje:
Janusz Stanny (1932-2014)
Zbigniew Rychlicki (1922-1989) ...
Wyd. w latach:
1955 - 2004
Wydane w seriach:
Lektury Szkolne
BAJKI POLSKIE
Lektura Szkolna - Zielona Sowa
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...
5.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:ballada ballady i bajki I inne bajki Golono, strzyżono Lis i kozioł Żaby i ich króle Powrót taty Koza, kózka i wilk Zając i żaba Pies i wilk Przyjaciele Osieł i pies Chłop i żmija
Autorzy:Adam Mickiewicz (1798-1855) Janusz Stanny (1932-2014)
Ilustracje:Janusz Stanny (1932-2014) Zbigniew Rychlicki (1922-1989) Tadeusz Biernot Andrzej Fonfara Marcin Piwowarski Jan Marcin Szancer (1902-1973) Andrzej Zaleski Jarosław Żukrowski Stanisław Łukomski (1835-1867)
Wydawcy:Sara (2004) Zielona Sowa (1999-2004) Delta (2000) Wydaw. Siedmioróg (2000) Varsovia (1989) Wydaw. Śląsk (1987) Krajowa Agencja Wydawnicza (1978-1984) Państwowe Wydawnictwo Literatury Dziecięcej Nasza Księgarnia (1955-1984) Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe (1979) Filmowa Agencja Wydawnicza (1956) Biblioteka Kórnicka Polskiej Akademii Nauk Book House
Serie wydawnicze:Lektury Szkolne BAJKI POLSKIE Lektura Szkolna - Zielona Sowa
ISBN:83-03-00262-7 83-10-08670-9 83-216-0675-X 83-7162-036-5 83-7220-063-7 83-7297-445-4 83-7389-116-1 83-85018-23-9 83-87929-06-9 83-10-03670-9
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk książki liryka literatura literatura piękna poezja wiersze zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 28 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo