Jak rozumieć, nazywać i regulować swoje emocje

Autor:
Olga Daliga
Wydawca:
Muza SA (2022-2023)
ISBN:
978-83-287-2476-1
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
poradniki

O emocjach mówi się dużo i często. Choć są czymś naturalnym, bardzo potrzebnym i wszyscy ich doświadczamy, to większość z nas ma problem z właściwym rozpoznawaniem i regulowaniem własnych emocji. Czują się przytłoczeni nadmiarem często sprzecznych uczuć, nieumiejętnością ich kontrolowania. Inni wręcz deklarują, że nie czują nic. Może przyszedł czas na to, żeby stawić czoła swoim emocjom, postarać się je zrozumieć i oswoić? Nauczyć się je wyrażać. Rozplątać to, co kiedyś zostało poplątane. Nie odkładaj tego na później!W książce znajdziesz m.in. odpowiedzi na to: · Jak przetrwać emocjonalne tsunami? · Skąd bierze się emocjonalny chaos i co można z nim zrobić? · Jak proces wychowawczy wpływa na nasze przyszłe emocje? · Czym są toksyczne relacje? Jak się z nich wyzwolić? · Jak rozmawiać z kimś kogo ponoszą emocje? · Czym jest bezsilność? I jak sobie z nią radzić? · Czy kryzys emocjonalny może być szansą na coś twórczego? · Jak poradzić sobie z lękiem? · Jakie są funkcje złości i sposoby jej wyrażania? Szkodzi? A może pomaga?W poradniku znajduje się wiele praktycznych wskazówek oraz ćwiczeń, które pozwalają zapoznać się z tematami poprzez doświadczanie, i pomogą w regulowaniu swoich emocji.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo