Tęczowa młodość:

vademecum dla rodziców i wychowawców osób LGBT

Autorzy:
Krzysztof L. Krzystyniak
Hanna M. Kalota
Wydawca:
Medyk (2022)
ISBN:
978-83-66866-21-8
Autotagi:
druk
książki
poradniki
Źródło opisu: Oleska Biblioteka Publiczna - Katalog główny

Oddzielenie poglądów od faktów nie zawsze jest oczywiste. Ale nie możemy mylić medycznie ustalonych faktów o naturze człowieka z subiektywnymi poglądami na temat dojrzewania i kształtowania się tożsamości płci, którą wszyscy bez wyjątku posiadamy. Od kilku lat z pierwszych stron gazet nie znika temat mniejszości seksualnych. Słowo "gender" oraz skrót "LGBT" pojawiają się w mediach w kontekście argumentów politycznych, bez umocowania w autentycznej wiedzy medycznej. Zamiast naukowego zainteresowania powstawaniem płci, dojrzewaniem seksualnym, są emocje. Redakcja Wydawnictwa Medyk dąży do zapełnienia tej luki informacyjnej, publikując dane uzyskane z medycyny opartej na faktach (EBM; ang. evidence-based medicine). Przykładem jest niedawno wydana książka Gender w świetle faktów medycznych (Wydawnictwo Medyk 2019). Jej autorzy - Krzysztof L. Krzystyniak i Hanna M. Kalota - poczynili kolejny krok, tworząc niniejszą publikację, w której zostały przedstawione sprawdzone fakty medyczne, psychologiczne i socjologiczne, dostępne w publikacjach naukowych z renomowanych międzynarodowych czasopism i monografii. Liczne cytowane wypowiedzi na tak skomplikowany i subiektywnie postrzegany temat, jakim jest natura seksualna człowieka, zostały przez autorów skonfrontowane z faktami naukowymi, a ewolucję historycznych poglądów i obyczajów naszych europejskich przodków autorzy wzbogacili własnymi przemyśleniami. Bardzo ważna i pomocna dla rodziców, wychowawców i pedagogów może okazać się przeprowadzona w książce merytoryczna analiza poglądów i przekonań o istnieniu rzekomej "ideologii gender", która w naszych czasach nawet doczekała się quasi-naukowych opracowań. Przekaz tej publikacji jest jasny: rzetelna wiedza medyczna pozwala wytrącić z ręki wszelkie argumenty osób, które atakują mniejszości seksualne. Pytanie, gdzie istnieje granica pomiędzy wiedzą a naszymi wyobrażeniami o gatunku Homo sapiens, jest wciąż aktualne. Najważniejsze jest zawsze to, by wszystkie nasze dzieci były akceptowane, miały szczęśliwe dzieciństwo, a w dorosłym życiu prawo do miłości. Bez względu na kolor skóry, światopogląd, czy orientację psychoseksualną. (Od Redakcji).
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo