Poetyka stosowana

Autorzy:
Bożena Chrząstowska (1929-2020)
Seweryna Wysłouch
Wydawca:
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne (1987)
ISBN:
83-02-02723-5
Autotagi:
druk
książki
publikacje dydaktyczne
wiersze
Źródło opisu: Miejska Biblioteka Publiczna im. Księcia Ludwika I w Brzegu - Księgozbiór

Przystępnie i ciekawie napisana książka z zakresu teorii dzieła literackiego, czyli poetyki. Zawiera nie tylko wiadomości, ale także uczy analizowania i interpretowania utworów, pokazując, jak ważna i przydatna w docieraniu do sensu dzieła jest wiedza teoretycznoliteracka. Czytelnicy mogą się dowiedzieć, w jaki sposób i z jakich elementów są skonstruowane wybrane utwory i jednocześnie zdobyć podstawowe umiejętności polonistyczne. Książka jest przeznaczona dla nauczycieli, studentów filologii, uczniów szkół ponadgimnazjalnych oraz dla wszystkich zainteresowanych pogłębioną lekturą.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo