Spartakus:

powstanie niewolników

Autor:
Max Gallo (1932-2017)
Tłumacz:
Agnieszka Trąbka
Wydawca:
Wydawnictwo WAM (2008-2009)
Wydane w seriach:
Rzymianie
Romains
ISBN:
978-83-7505-248-0, 978-7505-248-0
Autotagi:
4.0

Spartakus to imię, które przetrwało w pamięci przez całe tysiąclecia. Max Gallo sprawia, że postać ta ożywa na nowo. Ukazuje życie niewolnika i gladiatora, który pokonał rzymskie legiony. Maluje obraz wojny. Z jednej strony siłę legionów, potęgę i bogactwo Rzymu, jego trybunów, konsulów, cezara, Krassusa i Pompejusza, a z drugiej pragnienie wolności, dzikość i anarchię ludzi, którzy zerwali kajdany. Pod piórem Maxa Gallo ożywa całe okrucieństwo epoki. Opowiedziana historia przybiera ludzkie twarze, ukazuje pasje i emocje, staje się głosem wołającym o godziwe życie. Niewolnicy przegrali wojnę, ale ponosząc klęskę, przegrali jako ludzie wolni. Sześć tysięcy krzyży wzniesionych przez konsula Krassusa wzdłuż rzymskiej Via Appia, na których ponieśli śmierć, a które miały zastraszyć następne pokolenia, nie zdołało ich wymazać z naszej pamięci. Książka "Spartakus. Powstanie niewolników" otwiera cykl powieści historycznych "Rzymianie". Każda z pięciu części sprawia, że ożywają czasy i osoby odgrywające kluczową rolę w kształtowaniu historii Rzymu.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo