Ja też chcę chodzić do szkoły

Tytuł oryginalny:
Jag vill också gå i skolan
Autorzy:
Astrid Lindgren (1907-2002)
Ilon Wikland
Tłumacz:
Anna Węgleńska
Ilustracje:
Ilon Wikland
Wydawcy:
Wydawnictwo Zakamarki (2008)
Nasza Księgarnia (1992-1997)
ISBN:
83-10-09646-1, 978-83-60963-20-3
978-83-60693-20-3
Autotagi:
druk
5.0

Peter chodzi do szkoły - ma elementarz, zeszyt, piórnik i teczkę. Jego siostra Lena ma dopiero pięć lat i nie chodzi jeszcze do szkoły, chociaż bardzo by chciała. Bawi się czasem, że ona też ma swoją panią, ale byłoby to o wiele łatwiejsze, gdyby wiedziała, jak naprawdę jest w tej szkole. I wyobraźcie sobie, pewnego dnia Peter zabiera Lenę ze sobą! [lubimyczytac.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo