Marcysia czuje za dużo

Tytuł oryginalny:
Marcy's having all the feels
Autor:
Allison Edwards
Ilustracje:
Valeria Docampo
Esther Hernando
Tłumaczenie:
Anna M. Kmiecik
Katarzyna Kmieć-Krzewniak
Wydawca:
Wydawnictwo Levyz (2022)
ISBN:
978-83-66633-25-4
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań

Marcysia jest wrażliwą dziewczynką, która najbardziej na świecie pragnęła być szczęśliwa. Jednak czuła w sobie wszystkie emocje: gniew, zakłopotanie, smutek, lęk, zazdrość. I jakby tego było mało, emocje pojawiały się w najmniej odpowiednich momentach. Kiedy stały się tak głośne i przytłaczające, że aż nie do zniesienia, Marcysia kazała im zniknąć. O dziwo, to wcale nie pomogło. Dziewczynka przestała czuć cokolwiek, a to było nawet gorsze! Na szczęście dokonała pewnego ważnego odkrycia: nie warto uciekać przed emocjami, lepiej wyjść im naprzeciw i bliżej się im przyjrzeć. Poznała też dwóch innych członków emocjonalnego zespołu: turkusowa wyglądała na asertywną i pewną siebie, a żółta miała niezwykły zmysł równowagi... To spotkanie zmieni wszystko! [tania ksiazka.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo