Nieznajoma z Sekwany

Tytuł oryginalny:
Inconnue de la Seine
Autor:
Guillaume Musso
Tłumacz:
Joanna Stankiewicz-Prądzyńska
Wydawcy:
Legimi (2022)
Wydawnictwo Albatros (2020-2022)
ISBN:
978-83-8215-826-7, 978-83-8215-900-4
978-83-8215-924-0
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
3.0 (7 głosów)

„Nieznajoma z Sekwany” to bez wątpienia jedna z najchętniej powtarzanych miejskich opowieści wśród mieszkańców Paryża i okolic. Mimo że od tragicznych wydarzeń minęło już przeszło 150 lat, historia ta nadal rozpala wyobraźnię Francuzów. Pewnego dnia tuż nad brzegiem Sekwany wyłowiono ciało nastoletniej dziewczyny. Choć wszelkie znaki wskazywały, że popełniła ona samobójstwo, do dziś zagadką pozostaje tajemniczy szeroki uśmiech, w jakim zastygła w ostatnich chwilach swojego życia.

Historia ta zainspirowała także Guillaume Musso, który w swojej najnowszej książce, czyli „Nieznajomej z Sekwany”, na nowo przywołuje tę opowieść – przenosząc ją do czasów współczesnych.

W przedświąteczną grudniową noc zostaje wyłowione nagie ciało kobiety. Ku zaskoczeniu wszystkich udało się jej przeżyć, choć na jakiś czas straciła pamięć. DNA wykazuje, że kobieta ta jest znaną na całym świecie pianistką, Mileną Bergman. Nie jest to jednak możliwe, bowiem ta zginęła rok temu w katastrofie lotniczej… Niedługo potem niezidentyfikowana kobieta znika. Śledztwo w jej sprawie przejmuje młoda policjantka Roxane oraz były narzeczony Mileny. Odkrycie prawdy będzie dla nich boleśnie trudnym doświadczeniem…

Guillaume Musso to obecnie jeden z najpopularniejszych pisarzy francuskiego pochodzenia. Jego debiut literacki miał miejsce w 2001 roku, jednak prawdziwe uznanie czytelników zyskał dopiero kilka lat później, kiedy na rynku wydawniczym pojawiła się książka pt. „Potem”.W samej tylko Francji sprzedała się ona w nakładzie ponad 2 milionów egzemplarzy. Głośnym echem odbiły się również takie powieści Musso, jak „Ponieważ cię kocham”, „Telefon do anioła” czy „Dziewczyna z Brooklynu”. Przypieczętowały one pozycję Musso jako jednego z najwybitniejszych współczesnych twórców literatury sensacyjnej i psychologicznej. Zapoznaj się z twórczością Guillaume Musso także i Ty i zdecyduj, która z jego książek będzie w Twoim przypadku strzałem w dziesiątkę.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Ta historia jakoś do mnie nie przemawia. Jest dla mnie zbyt abstrakcyjna i mało realistyczna. Kilku narratorów - wg mnie wprowadza to tylko chaos, czytając staramy sie wraz z policjantką rozwiązać zagadkę, znależć winnych, ale w sumie na końcu okazuje się, że nie o to chodzi w całej historii.
  • Kolejny raz, mój ulubiony autor, fantastycznie pisze, tak, że nie można przestać czytać. Ta książka wciąga od pierwszej strony. Historia jest tak ciekawie zagmatwana, że nie ma sposobności, by wpaść na jej rozwikłanie przed zakończeniem czytania. Serdecznie polecam, Musso z wątkami krym­inal­isty­czny­mi jest wspaniały!!!
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo