Planeta Mądrości:

wiedza o mózgu, emocjach i stresie

Autorzy:
Katarzyna Kowalska-Bębas
Jowita Wowczak
Ilustracje:
Patrycja Kaczmarek
Wydawca:
Wydawnictwo Book Ojciec (2020-2022)
Wydane w seriach:
Kosmos i Kajo
ISBN:
978-83-66650-06-0
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań

Uważność to umiejętność bycia tu i teraz, i zwracanie uwagi na to co się dzieje, ale bez oceniania. Co oczywiście nie jest najłatwiejszym zadaniem dla naszego umysłu, dlatego warto ćwiczyć umysł by w teraźniejszości przebywać jak najczęściej. Dzieci odczuwają silny stres związany z przedszkolem, szkołą, przyszłością, rówieśnikami, martwią się jak wyglądają, czują lęki i niepokoje, na każdym kroku mają wiele bodźców, które ich przeciążają. Jako dorośli zaczynamy to dostrzegać te trudności, ale nie wiemy jak pomóc dzieciom. Często zbyt późno dostrzegamy dzieci i ich problemy, reagujemy gdy pojawią się objawy: zachowania agresywne/autoagresywne, znęcanie, przemoc lub zupełne wycofanie się z życia, depresje, fobie, myśli/próby samobójcze. Zastanawiałyśmy się jak pomóc dzieciom i dorosłym, by zgodnie, w oparciu o wartości pomóc budować środowiska oparte na uważności i życzliwości. By wzajemnie siebie wspierać. I tak powstał projekt: Uważność w edukacji. Kosmos i Kajo. Wiemy, że jest kroplą w morzu potrzeb, ale jesteśmy szczęśliwe, że możemy być tą kroplą. Chcemy by każde dziecko miało szansę zdobyć wiedzę nie tylko na temat tego jak obsługiwać mikroskop czy program komputerowy. Chcemy by miały szanse zdobyć wiedzę i umiejętności: JAK RADZIĆ SOBIE Z TRUDNYMI EMOCJAMI I STRESEM, CO ROBIĆ BY USPOKOIĆ MYŚLI I CZUĆ SIĘ BEZPIECZNIE, JAK ZADBAĆ O SIEBIE BY MÓC BYĆ ŻYCZLIWYM DLA SIEBIE I INNYCH. Dzięki temu będą miały szanse stać się zdrowymi, współczującymi dorosłymi, a to przyniesie kolejne piękne zmiany w świecie i społeczeństwie. Jeśli macie ochotę zostać tymi kropelkami zmieniającymi świat, zapraszamy do przyłączenia się do nas. [https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4957577/planeta-madrosci-bajka-pomagajaca-radzic-sobie-ze-zloscia]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo