Mozart: Wielki Czarodziej, Syn Światła

Tytuł oryginalny:
Mozart
Inne tytuły:
Mozart [Cz.] 1,
Autor:
Christian Jacq
Tłumacz:
Zygmunt Burakowski
Wydawca:
Świat Książki - Bertelsmann Media (2008)
ISBN:
978-83-247-0424-8
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
3.0

Rok 1756, Górny Egipt. Młody mnich Thamos dostaje niecodzienne zadanie: ma odnaleźć niezwykłego, wybitnego człowieka - Wielkiego Czarodzieja, którego przeznaczeniem jest stworzenie wiekopomnego dzieła, żeby ocalić świat. Mnich nie wie, jak wygląda ten, którego szuka, wie natomiast, że musi przekazać mu sekrety zakonu, mądrość Izydy. Tymczasem, 27 stycznia 1756 roku w Salburgu, nadwornemu muzykowi Leopoldowi Mozartowi rodzi się syn. Mały Wolfgang szybko okazuje się cudownym dzieckiem, jego talent zadziwia dwory Europy. Thamos pojawia się przy chłopcu, otacza go opieką i przez lata wspiera, podczas gdy mozart tworzy genialne dzieła. Poszukując inspiracji, młody kompozytor wstępuje do loży masońskiej.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Mozart [Cz.] 1, I. Le grand magicien. II. Le fils de la lumiere
Autor:Christian Jacq
Tłumacz:Zygmunt Burakowski
Wydawca:Świat Książki - Bertelsmann Media (2008)
ISBN:978-83-247-0424-8
Autotagi:druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 4 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo