Kiedy dorosnę ...:

Marzenia motylego jajeczka

Autor:
Ildi Vibók
Ilustracje:
László Herbszt
Tłumacz:
Weronika Sobolewska
Wydawca:
Wydawnictwo Tibum (2022)
ISBN:
978-83-961120-2-6
Autotagi:
druk
ikonografia
komiksy i książki obrazkowe
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań

Jednym z najbardziej ekscytujących pytań w wieku przedszkolnym i szkolnym jest pytanie, kim zostanę kiedy dorosnę? Temat ten został już opisany przez wielu autorów, ilu pytających - tyle też odpowiedzi... W opowieści „ Kiedy dorosnę… : Marzenia motylego jajeczka” maleńkie jajko leżące pod liściem marzy o tym, kim chciałoby być w przyszłości kiedy będzie dorodłym: psem, rekinem tygrysim, małpą, słoniem, a nawet panterą... i w tym czasie zmienia się. Cechą charakterystyczną ilustracji jest to, iż wszystkie one wykonane są różnymi technikami: farba akrylowa, cracking, linoleum, grafika komputerowa, mokulito, druk laserowy. Ilustracje podkreślają w opowiadanej historii nieskończony wachlarz możliwości wobec jakiego stajemy w życiu... László Herbszt proponuje prawdziwą podróż w krainę wyobraźni i fantazji [opis wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo