Na tropie Śmieciowego Potwora

Inne tytuły:
Na tropie śmieciowego potwora [kamishibai]
Auf der Suche nach dem Mullmonster
Autorzy:
Barbara Piątkowska
Tomasz Piątkowski
Tłumaczenie:
Janusz Kujawa
Marta Gomolla
Miguel Angel Dominguez Rivero
Wydawca:
Wydawnictwo Kokoszka (2022)
ISBN:
978-83-960656-5-0
Autotagi:
druk
ikonografia
komiksy i książki obrazkowe
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...

Tajemnicza bajka, która porusza problem zanieczyszczenia środowiska naturalnego. Temat często omawiany w szkole, bibliotece czy przedszkolu zwłaszcza przy okazji takich akcji jak Sprzątanie Świata, czy Dzień Ziemi. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom, proponujemy intrygującą historię o tajemniczym Śmieciowym Potworze. Poznajemy ją z relacji dzieci, które są bohaterami opowiadania. Lucynka i Wojtek prowadzą własne śledztwo, kto zaśmieca las. Są przekonani, że sprawcą jest Śmieciowy Potwór, jednak domyślamy się, że pod tym tytułem ukrywa się ktoś inny. Kto? To zadanie dla uważnych słuchaczy. Barwne, sugestywne ilustracje gwarantują, że dzieci "wciągną się" w treść opowiadania. Bardzo pomocne w osiągnięciu skupienia mogą być płaskie sylwetki bohaterów bajki, które wycinamy z dodatkowej karty, znajdującej się w zestawie. Dzięki temu, że główne role w opowiadaniu pełną dzieci w wieku szkolnym, możemy się z nimi stosunkowo łatwo utożsamić. Pomoże to uczniom (albo przedszkolakom) lepiej przyswoić sobie właściwe wzorce zachowań w lesie, czy innym środowisku przyrodniczym. Wrażliwość na piękno natury i troska o naturalne otoczenie ma szansę stać się oczywistym komponentem ich własnych przekonań.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Na tropie śmieciowego potwora [kamishibai] Auf der Suche nach dem Mullmonster Tracing the Trash Monster Tras la pista del Monstruo de la Basura
Autorzy:Barbara Piątkowska Tomasz Piątkowski
Tłumaczenie:Janusz Kujawa Marta Gomolla Miguel Angel Dominguez Rivero
Wydawca:Wydawnictwo Kokoszka (2022)
ISBN:978-83-960656-5-0
Autotagi:druk epika ikonografia komiksy i książki obrazkowe książki literatura literatura piękna opowiadania proza zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 2 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo