Szalona gra w rób to, co ja czyli Franek i Felek idą spać

Autor:
Gabriela Rzepecka-Weiss
Ilustracje:
Piotr Stachera
Wydawcy:
Dwukropek (2022)
Dwukropek - Wydawnictwo Juka-91 (2022)
Wydawnictwo Juka-91
ISBN:
978-83-8141-452-4
Autotagi:
antologie
druk
ikonografia
książki
opowiadania
poezja
proza
rodzina
zbiory opowiadań

Franek i Felek to dwa bardzo wesołe urwisy. Franek ma nieprawdopodobnie zabawne pomysły, a Felek zawsze chętnie dołącza się do zabawy, bo lubi robić to, co brat. Razem są jak dwa wulkany energii. Mama i tata ledwo za nimi nadążają. A wieczorem nie łatwo zagonić chłopców do łóżek, nie łatwo… Dlatego właśnie rodzice chłopców wymyślili niezwykłą zabawę na dobranoc. Teraz, co wieczór, gdy słońce chowa się pod kołdrą nocy, a na niebie uśmiecha się księżyc i rozbłyskuje pierwsza gwiazdka, w domu zaczyna się SZALONA GRA W RÓB TO, CO JA.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo