Po co nam oceany?

Tytuł oryginalny:
Océans
Autorzy:
Hubert Reeves
David Vandermeulen
David Vondermeulen
Ilustracje:
Daniel Casanave
Claire Champion
Tłumacz:
Paweł Łapiński
Wydawcy:
Wydawnictwo Debit Anna i Witold Wodziczko (2022-2023)
Wydawnictwo Sonia Draga
Wydane w seriach:
Hubert Reeves wyjaśnia
Ekokomiks
Hubert Reeves nous explains
ISBN:
978-83-8057-594-3
Autotagi:
beletrystyka
druk
ikonografia
komiksy
komiksy i książki obrazkowe
książki
5.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Lubię ponarzekać, pozachwycać się - uwielbiam. Tą książką tylko zachwycić się można... Jest absolutnie genialna! • 3,5 letni Młody Czytelnik aktywnie jej wysłuchał na przestrzeni jednego wieczoru i kawałka poranka dnia następnego. Porozmawiał sobie w międzyczasie trochę, jak to on ma w zwyczaju, z jej bohaterami, a po wszystkim... Wplótł pozyskane informacje w swoją wiedzę o świecie i funkcjonowanie w codzienności. Ilość samodzielnie wysnutych przez niego konkluzji, postawionych tez, a nawet i "zwykłego" odtwarzania informacji zasłyszanych, przy tak trudnej tematyce, wprawiła mnie w zachwyt nad możliwościami Małego, małych ludzi w ogóle, ale też nad tym konkretnym popu­larn­onau­kowy­m dziełem literackim. Książka musi mieć "to coś", by do tego stopnia wpłynąć na młodego odbiorcę. • Nota bene, ta lektura planowana była napewno dla innej "kategorii wiekowej"; dość powiedzieć, że każda strona zaskoczyła mnie (mamę) jakąś dotąd nieznaną ciekawostką z zakresu wiedzy spec­jali­styc­znej­ i ogólnej. • Polecam absolutnie każdemu bez ograniczeń wiekowych.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo