Zaklinacz tygrysów

Autor:
Roch Urbaniak
Wydawcy:
Dwukropek (2022)
Grupa MAC
Wydawnictwo Juka-91
ISBN:
978-83-8141-454-8
Autotagi:
beletrystyka
druk
ikonografia
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań

Ari, wędrowny mistrz fletu, trafia do Najdalszej Zatoki - miejsca, w którym kończy się świat. Pewnej nocy, gdy wprawia całe miasto w zachwyt swą muzyką, na jednym z dachów nagle pojawia się ogromny tygrys. Zwierz zaczyna pustoszyć ulice, a gdy dostrzega Ariego, rzuca się ku niemu, szczerząc kły. Skąd w Najdalszej Zatoce wziął się ten wielki kot? I dlaczego tak bardzo rozjuszył go grajek?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Jest takie miejsce, gdzie kończy się świat. Kraina w której ziemia zszyta cienką linią horyzontu spotyka się w końcu z niebem. Wędrując w tamtym kierunku możliwe jest dotarcie do niezwykłego miasta – Najdalszej Zatoki, gdzie rozpoczyna się przygoda Zaklinacza tygrysów. • Ari to wędrowny flecista, mistrz jakich mało. Po długiej wędrówce, przybywa w końcu do wspomnianego miasteczka, by zagrać swój koncert. Jednak owej nocy staje się rzecz niespotykana – z nieba spada tygrys! Zwierzę równie zdezorientowane co mieszkańcy, zaczyna w gniewie pustoszyć miasto. Gdy zauważa muzyka, rzuca się również w jego kierunku, jednak Ariemu, dzięki dźwiękom fletu udaje się ujarzmić dziką bestię. Szybko okazuje się, że Tygrys potrzebuje pomocy. Nie pamięta ani swojego imienia, ani skąd pochodzi. Tak właśnie zaczyna się ich wielka podróż – flecisty i kota. A jaki będzie jej finał? • Nazwisko Rocha Urbaniaka jest już w świecie sztuki dobrze znane. Styl malarza wyróżnia się wyrazistymi kolorami, dbałością o szczegóły i baśniowością przedstawionych scen. Ilustrując własne książki, dodaje swoim historiom magii i wyrazistości. Zaklinacz tygrysów to oniryczna historia o rodzącej się przyjaźni i poszukiwaniu prawdy. Skłania do refleksji o naturze i wolności. Wieloaspektowa książka dla młodszych i starszych.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo