Dobra nasza! Polska:

przewodnik dla dzieci

Autor:
Małgorzata Ruszkowska
Ilustracje:
Klaudia Kozińska
Wydawca:
Wydawnictwo Dwie Siostry (2022-2024)
ISBN:
978-83-8150-162-0, 978-83-8150-611-3
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
przewodniki

Miasta i knieje, miejsca mocy i świątynie, zamki i domki, katakumby i kopalnie – z tym fascynującym przewodnikiem odkryjecie w Polsce rzeczy, o których wam się nie śniło! Chcecie przepłynąć się podziemnym kanałem albo spojrzeć na stolicę z wysokości sokolego gniazda? Wolicie historie o świętych czy o diabłach i czarownicach? Interesują was rysie, wilki, żubry i niedźwiedzie? Jesteście gotowi na mumie i duchy? A może macie ochotę na podróż w czasie? Nie musicie jechać za granicę, żeby obejrzeć piękne krajobrazy, zabytki światowej klasy, rzadkie zwierzęta czy niezwykłe rośliny. W Polsce jest prawie wszystko! Można tu spłynąć dziką rzeką, posłuchać szumu morza i wspiąć się na wysokie górskie szczyty. Są tu i pustynie, i ogromne jeziora, i nieprzebyte puszcze. Są tętniące życiem miasta i zamki pełne duchów, małe drewniane cerkwie i strzeliste katedry, zaskakujące muzea i mroczne bunkry. A nawet piramidy! W tej książce znajdziecie opis ponad 60 takich miejsc wraz z podstawowymi informacjami praktycznymi. To przewodnik inny niż wszystkie – ułożony według zaskakującego klucza, pełen ciekawostek, niesamowitych legend i sekretów zza grobu. źródło opisu: materiały wydawcy
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo