Labirynt węża

Tytuł oryginalny:
Laberinto de la serpiente
Inne tytuły:
Cień templariusza
Autor:
Núria Masot
Tłumacz:
Barbara Jaroszuk
Wydawca:
Muza (2007)
Wydane w seriach:
Guillem de Montclar
Guillem de Montclar/ Nuria Masot
ISBN:
978-83-7495-126-5, 978-83-7495-129-5
Autotagi:
druk
powieści
Więcej informacji...
4.0 (2 głosy)

1271. Guillem de Montclar wraca do Katalonii. Otrzymuje od przełożonych kolejne zadanie: ma sprawdzić, co się stało z Rogerem de Lot, bardziej znanym jako Serpentarius, członkiem zakonu templariuszy i budowniczym, który sto lat wcześniej przepadł bez śladu. Wiadomo o nim, że wstawał o świcie i kładł się na spoczynek o zmierzchu, nie wiadomo natomiast, co robił w ciągu dnia. Podczas gdy Guillem zbiera informacje, w pobliskim Fonstanta ginie najpierw mała dziewczynka, a następnie pewien szlachcic. Seria zabójstw czeka na wyjaśnienie. Kluczem do mrocznej zagadki okaże się należący niegdyś do Serpentariusa metalowy krążek. Stanowi cz. 2 cyklu o przygodach kawalera zakonu templariuszy Guillema de Montclar ; cz. 1: "Cień Templariusza", cz. 3: "Złoty klucz".
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Cień templariusza Cień templariusza T. 2.
Autor:Núria Masot
Tłumacz:Barbara Jaroszuk
Wydawca:Muza (2007)
Serie wydawnicze:Guillem de Montclar Guillem de Montclar/ Nuria Masot
ISBN:978-83-7495-126-5 978-83-7495-129-5
Autotagi:druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 6 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo