Tajemniczy ogród

Autorzy:
James A. Wilson
Clarissa A. Wilson
Ilustracje:
April Borchelt
Dann May
Christina Qi
Naomi Robinson
Tłumacz:
Patryk Dzikiewicz
Wydawcy:
Rebel (2020-2021)
Starlings Games
Autotagi:
druk
gry planszowe
ikonografia
literatura
obiekty trójwymiarowe

Tajemniczy ogród to przepięknie wykonana, urzekająca karcianka, w którą można grać na kilka różnych sposobów. Podczas zabawy uczestnicy będą tworzyć piękne ogrody pełne pachnących kwiatów, wspaniałych drzew, tajemniczych ścieżek i przyciągających wzrok dekoracji. Aby wygrać, należy ostrożnie dobierać karty, obserwując sytuację w swoim ogrodzie oraz to, co dzieje się u przeciwników. Dzięki prostym zasadom gra doskonale nadaje się dla osób początkujących i do rodzinnej zabawy, a dopracowanie graficzne (zarówno ilustracji, jak i elementów przestrzennych) cieszy oko i sprawia, że rozgrywka jest prawdziwą przyjemnością. Na czym to polega? W Tajemniczy ogród można grać w trybie kooperacji albo w trybie rywalizacji, używając tych samych zasad. Przed rozpoczęciem gry zdecydujcie, który tryb wybieracie. Niezależnie od wybranego trybu, rozgrywka składa się z 4 rund. W każdej z nich uczestnicy zagrywają po 3 karty, a następnie otrzymują punkty za ich efekty. Wybór i zagrywanie poszczególnych kart odbywają się w formie draftu - wymiany kart między sąsiednimi graczami. Z dobranych kart wybieramy 1, którą chcemy zagrać oraz 2, które przekażemy najbliższym graczom. Co ważne, punkty, które otrzymamy pod koniec rundy, zależą od kart znajdujących się nie tylko w naszym ogrodzie, ale również w ogrodach sąsiadów. Kluczowe dla zwycięstwa jest ciągłe analizowanie sytuacji na stole oraz tego, jakie karty przekazujemy przeciwnikom. Dlaczego pokochasz tę grę? Tajemniczy ogród został stworzony przez autora Everdell. Z popularną planszówką łączą go proste zasady podstawowe oraz niezwykle estetyczne wykonanie z charakterystycznymi elementami 3D. W Tajemniczy ogród może zagrać jednocześnie od 1 do 7 osób, a dodanie kolejnych uczestników nie wydłuża czasu rozgrywki. W podstawowym wariancie gry mamy do wyboru dwa tryby: współpracę oraz rywalizację. Dodatkowo w pudełku znajdują się również 2 dodatki: Przyjaciele (zwierzęta zamieszkujące nasze ogrody) oraz Budynki dekoracyjne. Pozwolą one poszerzyć dostępną pulę działań i wypróbować nowe strategie. [opis wg wydawcy]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo