Jaszczurka, pawian i mądra sowa:

dlaczego niegrzeczne dzieci nie istnieją

Tytuł oryginalny:
There's no such thing as 'Naughty'
the groundbreaking guide for parents with children aged 0-5,
Autor:
Kate Silverton
Tłumacz:
Aleksandra Żak
Wydawca:
Wydawnictwo Otwarte (2022)
ISBN:
978-83-8135-167-6
Autotagi:
druk
książki
poradniki
wychowanie

Jeśli twoje dziecko po raz kolejny ma napad złości, a tobie przychodzi do głowy jedynie: „Znowu jest niegrzeczne!”, oznacza to, że potrzebujesz zmienić swoje myślenie i rozumienie jego zachowania. Wyobraź sobie, że mózg twojego dziecka to piękne drzewo – BAOBAB. Przy jego pniu czai się JASZCZURKA. To zwinne zwierzątko kieruje się instynktem, działa automatycznie, reaguje natychmiast. Na gałęzi siedzi PAWIAN. On odpowiada za emocje takie jak strach, złość i radość. Nie potrafi kierować się logiką. Żyje chwilą obecną. U samej góry czuwa MĄDRA SOWA. Ona potrafi analizować, myśleć logicznie, okazywać uczucia i radzić sobie z silnymi emocjami. MĄDRA SOWA wie, kiedy powinna zlecieć z gałęzi i wziąć JASZCZURKĘ oraz PAWIANA pod swoje skrzydła. Dzięki niej – już jako dorośli – planujemy i reagujemy racjonalnie. A co MĄDRA SOWA robi w mózgu dziecka? Odpowiedź jest prosta: w mózgu małego dziecka nie zamieszkała jeszcze MĄDRA SOWA! Trzymasz w rękach przełomowy poradnik, który da ci klucz do wychowania zdrowych emocjonalnie dzieci. Dzięki tej książce wreszcie je zrozumiesz. Twoje życie stanie się PROSTSZE i o wiele RADOŚNIEJSZE!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo