Czy ta przyjaźń jest okej?:

powiedz STOP toksycznym relacjom

Tytuł oryginalny:
Unhealthy relationships
Autor:
Jennifer Moore-Mallinos
Ilustracje:
Jon Davis
Tłumacz:
Joanna Olejarczyk
Wydawca:
Wydawnictwo Jedność (2022)
Wydane w seriach:
"Jedność" dla Dzieci
# S.O.S
# S.O.S. (Wydawnictwo Jedność ; Kielce)
Edukacja emocjonalna w szkole i w domu
ISBN:
978-83-8144-374-6, 978-83-8144-377-7
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
4.0

Dorosłym się wydaje, że dzieciństwo to czas beztroskiej zabawy, dlatego czasami bagatelizują kłopoty swoich pociech, uważając, że „to nic takiego” – nie jest to jednak prawda, dzieci miewają rozterki, przeżywają porażki, a także prawdziwe dramaty... Ta książka wychodzi naprzeciw jednemu z problemów współczesnych nastolatków, jakim są toksyczne relacje i brak akceptacji w gronie rówieśników… Jej bohaterka ma niemały dylemat, ponieważ nie chce zawieść swojej najlepszej przyjaciółki, ale stopniowo uświadamia sobie, że w tej relacji nie wszystko jest takie, jak być powinno. Brzmi znajomo? No właśnie, toksyczne relacje w młodym wieku są częstym zjawiskiem, ponieważ dzieci mają silną potrzebę akceptacji i nie potrafią stawiać granic. Powiedzmy STOP niezdrowym relacjom! Ta książka to absolutny niezbędnik każdego młodszego nastolatka! Jej żywy współczesny język i nowoczesne ilustracje zapraszają dzieci i ich opiekunów do ważnych rozmów o życiu, szczęściu i wartościach. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo