Zuźka D. Zołzik zostaje kapitanem

Tytuł oryginalny:
Junie B. Jones Is Captain Field Day
Autor:
Barbara Park (1947-2013)
Ilustracje:
Denise Brunkus
Tłumaczenie:
Magdalena Koziej
Magda Koziej
Wydawca:
Wydaw. Nasza Księgarnia (2008-2011)
Wydane w seriach:
Junie B. Jones
ISBN:
978-83-10-11802-8
Autotagi:
beletrystyka
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań

W szkole odbywają się zawody sportowe, a Zuzia zostaje kapitanem drużyny! Tylko że jest pewien problem. Dzieci z Sali numer 8 wygrywają większość konkurencji. Jak w takim razie chłopcy i dziewczynki z Sali numer 9 mogą zostać mistrzami? Czy kapitan Zuźka będzie umiała poprowadzić kolegów do zwycięstwa? A może honor drużyny uratuje ktoś, po kim nikt się tego nie spodziewa?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo