Latarnik

Inne tytuły:
Wspomnienie z Maripozy
Janko Muzykant
Autor:
Henryk Sienkiewicz (1846-1916) ...
Wyd. w latach:
1900 - 2023
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
zbiory opowiadań
Więcej informacji...

Wydanie Latarnika kompletne bez skrótów i cięć w treści. W tym wydaniu znajdziesz odpowiedzi na pytania z podręcznika - pewniak na teście , czyli wskazanie zagadnień, które zwykle pojawiają się w pytaniach z danej lektury we wszelkich testach sprawdzających wiedzę, a także w podręcznikach i na klasówkach. Książka zawiera pełen tekst lektury. Na końcu książki zamieszczono opracowanie, w którym znajduje się bardzo szczegółowe streszczenie oraz drugie skrócone, ułatwiające szybkie przygotowanie się przed lekcją. Opracowanie zawiera ponadto plan wydarzeń, wnikliwie wyjaśnioną problematykę oraz szerokie charakterystyki bohaterów. Nowela Henryka Sienkiewicza ukazuje losy Skawińskiego. Mężczyzna wiódł tułacze życie na emigracji. Był Polakiem, ale dawno nie miał do czynienia z żadnymi przejawami polskości. Wiele przeżył, walczył w różnych wojnach i powstaniach, imał się wielu zawodów, ale nigdzie nie mógł znaleźć spokoju i pozostać na dłużej. Swoją przeszłość tłumaczył pechem. Udało mu się zdobyć posadę latarnika w Aspinwall. Kiedy już miał nadzieję, że dobił do bezpiecznej przystani, pewna książka po raz kolejny wywróciła jego życie do góry nogami. Nowela powstała podczas podróży Sienkiewicza po Stanach Zjednoczonych. Latarnik jest uważany za jedną z najwybitniejszych polskich nowel.[empik.com]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Wspomnienie z Maripozy Janko Muzykant Latarnik i inne opowiadania Niewola tatarska Czyja wina? Bartek Zwycięzca Z pamiętnika poznańskiego nauczyciela Latarnik - Greg Sachem
Autorzy:Henryk Sienkiewicz (1846-1916) Barbara Włodarczyk Danuta Nikiel-Wroczyńska Lucjan Ławnicki Krystyna Górecka Agnieszka Nożyńska-Demianiuk
Opracowanie:Barbara Włodarczyk Danuta Nikiel-Wroczyńska Aleksandra Achtelik Wioletta Hajduk-Gawron
Wstęp:Krystyna Poklewska
Ilustracje:Lucjan Ławnicki Krzysztof Motyka Monika Stolarczyk Krystyna Gorecka-Wencel Dariusz Stolarczyk Sabina Uścińska-Siwczuk
Dźwięk:Janusz Pollo
Komentarz:Krystyna Poklewska
Kompozytor:Stanisław Prószyński (1926-1997)
Lektorzy:Roman Felczyński Beata Łuczak Aleksandra Śląska (1925-1989) Władysław Hańcza (1905-1977) Jan Świderski (1916-1988)
Reżyseria nagrania:Antoni Karużas (1911-1997)
Scenariusz:Zbigniew Kopalko (1909-1996) Bronisław Wiernik
Przedmowa:Stanisław Frycie Tomasz Jodełka-Burzecki (1919-1989)
oraz:Antoni Wicherek (1929-2015)
Wydawcy:Wydawnictwo Greg (1997-2023) Wydawnictwo Ibis (2020) Czarno na białym (2020) Legimi (2009-2020) Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego (2015) Lissner Studio (2009) Agencja Artystyczna MTJ (2007) Wydaw. Siedmioróg (1998-2004) Beskidzka Oficyna Wydawnicza (1995-2001) Znak (2000) Wydawnictwo Kama (1994-2000) PWW (1998) Wydawnictwo Akapit Press (1997-1998) Adalex (1996) Agencja Wydaw. MOREX (1994) Krajowa Agencja Wydawnicza (1982-1994) Agencja Wydawnicza Varsovia (1990-1991) Zakład Narodowy im. Ossolińskich (1988) Spółdzielnia Wydawniczo-Handlowa Książka i Wiedza (1968-1988) Iskry (1982-1986) Państwowy Instytut Wydawniczy (1948-1978) Gebethner i Wolff (1933-1947) Polski Związek Wychodźctwa Przymusowego (1945) Nakład Gebethnera i Wolffa (1902-1933) nakł. Redakcyi Tygodnika Illustrowanego (1900) Oficyna Wydawnicza ARCANUM Klasyka Oficyna Wydawnicza GMP Spes Garamond MZ Zielona Sowa
Serie wydawnicze:Lektury Szkolne Lektura z Opracowaniem Biblioteka Lektur Lektura Lektura (Greg) Pisma Henryka Sienkiewicza Biblioteczka Polskiego Ucznia Czytaj po polsku Lektury Ucznia Narodowa Biblioteka Lektur Szkolnych Nasza Biblioteka Obowiązkowe Lektury Szkolne klasa 8 wydanie z opracowaniem Lektury Szkolne (Arcanum) Pisma
ISBN:83-03-03421-9 83-03-03609-2 83-04-02709-7 83-05-11818-5 83-06-00112-5 83-207-0548-7 83-207-0935-0 83-7032-087-2 83-7032-159-3 83-7032-184-4 83-7153-031-5 83-7162-485-9 83-85069-08-9 83-85069-30-5 83-85311-66-1 83-85497-89-7 83-85868-01-1 83-86235-76-4 83-86510-20-X 83-86740-68-X 83-86896-96-5 83-87121-09-6 83-87139-80-7 83-87463-04-3 83-87571-33-4 83-88468-37-5 978-83-226-1391-7 978-83-61083-11-5 978-83-62797-47-9 978-83-64374-66-1 978-83-66729-04-9 978-83-7327-178-4 83-05-11318-5 83-72327-178-3
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk e-booki epika gimnazjum historia książki literatura literatura piękna literatura stosowana nagrania opowiadania podręczniki proza publikacje dydaktyczne szkoły podstawowe zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 109 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo