Przewaga szczęścia:

w jaki sposób pozytywne nastawienie napędza sukcesy zawodowe i osobiste

Autor:
Shawn Achor
Tłumacz:
Małgorzata Małecka
Wydawcy:
Legimi (2022)
Wydawnictwo Studio Emka (2021-2022)
ISBN:
978-83-66142-98-5, 978-83-66142-99-2
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
poradniki

Odkryj tajemnicę szczęścia i odnoś sukcesy w domu i w pracy. Oto książka, która stanowiła inspirację dla jednego z najpopularniejszych występów w ramach cyklu TED Talks. Shawn Achor, którego książki znalazły się na liście bestsellerów „The New York Times”, ukazuje w niej, jak pozytywne przeprogramowanie mózgu pomaga osiągać sukcesy w sferach zawodowej i osobistej w każdej z pełnionych ról społecznych i rodzinnych. Zgodnie z obiegowymi przekonaniami osiągnięcie sukcesu zapewni nam szczęście. Otrzymanie wspaniałej posady, awansu, utrata zbędnych kilogramów mają moc uszczęśliwiania. Jednak z naukowego punktu widzenia prawo to działa w odwrotnym kierunku: to szczęście napędza sukcesy, a nie odwrotnie. Badania dowodzą, że szczęśliwi pracownicy są bardziej wydajni, kreatywni i lepiej radzą sobie z problemami niż ich nieszczęśliwi koledzy. Pozytywnie nastawieni ludzie są znacznie zdrowsi i mniej zestresowani, angażują się również w głębsze interakcje społeczne. Czerpiąc z własnej pracy naukowej – w tym najszerzej zakrojonego badania dotyczącego szczęścia, jakie kiedykolwiek przeprowadzono – oraz z doświadczeń zdobytych podczas konferencji i lekcji w czterdziestu dwóch krajach, Achor pokazuje, jak zmienić swój sposób myślenia na bardziej pozytywny i optymistyczny, aby móc potem wykorzystać przewagę szczęścia w karierze, życiu osobistym, a nawet utrzymaniu zdrowia. Wśród jego strategii znajdziemy: - efekt Tetris: jak wyszkolić mózg, by dostrzegał okazje i pomagał nam je wykorzystywać, - inwestycje społeczne: jak czerpać korzyści z rozbudowanej sieci wsparcia społecznego, - efekt fali: jak powodować rozchodzenie się pozytywnych zmian w zespołach, firmach i rodzinach. To lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce się rozwijać pomimo narastających stresów i powszechnego negatywizmu. Przewaga szczęścia dowodzi, jak małe zmiany nastawienia oraz nawyków mogą przełożyć się na konkretne korzyści w domu, pracy i innych dziedzinach naszego życia.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo