Tajemna wieczerza

Tytuł oryginalny:
Cena secreta
Autor:
Javier Sierra ...
Tłumacz:
Anna Jęczmyk
Wyd. w latach:
2004 - 2013
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
4.5 (2 głosy)

Styczeń 1497 roku. Mnich Augustin Lyere, ekspert dominikański badający różne interpretacje zaszyfrowanych wiadomości, zostaje pilnie wysłany do Mediolanu, aby nadzorować ostatni etap prac Leonardo da Vinci nad Ostatnią Wieczerzą. Dzieje się tak na skutek serii anonimowych listów, jakie otrzymał dwór papieża Aleksandra VI, a w których ktoś donosi, że Da Vinci nie tylko namalował Świętą Dwunastkę, pozbawiając ją pouczających znamion świętości, ale także artysta sam się sportretował na tej uświęconej scenie, odwrócony plecami do Jezusa Chrystusa. Dlaczego to zrobił? Czyżby Leonardo da Vinci okazał się heretykiem Ostatnia Wieczerza Leonarda pełna jest wielu zaskakujących anomalii: nie pokazuje Świętego Graala ani Chrystusa ustanawiającego sakrament eucharystii. Apostołowie są w istocie rzeczy portretami ważnych innowierców swej epoki, a obraz kryje w sobie zaskakującą sekretną wiadomość. Tajemna Wieczerza ujawnia w sensacyjny sposób, jakie mogły być prawdziwe źródła, z których czerpał Leonardo, by namalować swe dzieło, najbardziej znane w chrześcijaństwie
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Javier Sierra Anna Jęczmyk P. H. U.
Tłumacz:Anna Jęczmyk
Instytucja sprawcza:P. H. U. Sonia Draga
Wydawcy:Wydawnictwo Albatros-Andrzej Kuryłowicz (2004-2013) Albatros A. Kuryłowicz Sonia Draga (2006) Katowice (2006) Wydawnictwo Albatros Andrzej Kuryłowicz i Wydawnictwo Sonia Draga (2006) wydaw. Albatros wyd. A. Kuryłowicz (2004)
ISBN:978-83-7359-440-1 978-83-7508-201-2 978-83-7508-757-4 978-83-89779-51-9 978-83-7508 83-7359-440-1 83-89779-51-9 978-83-89779-51 920-83-7508-757-4
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 55 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo