Kubuś Puchatek

Tytuł oryginalny:
Winnie-the-Pooh
Autorzy:
Alan Aleksander Milne (1882-1956)
Ernest H. Shepard (1879-1976) ...
Tłumacz:
Irena Tuwim (1898-1987) ...
Lektor:
Andrzej Szczepkowski (1923-1997) ...
Wydawcy:
Wydawnictwo Nasza Księgarnia (1990-2021)
Omedia (2007-2009)
Polskie Nagrania Muza (2007)
Krajowa Agencja Wydawnicza (1991-1992)
Wydane w seriach:
Bajki-Grajki
Lektury ucznia
Obowiązkowe Lektury Szkolne (Krajowa Agencja Wydawnicza)
ISBN:
83-03-03390-5, 978-83-10-11700-7
978-83-10-13222-2
Autotagi:
audiobooki
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...

MP3. Kubuś Puchatek usiadł sobie pod tym dębem, podparł głowę na łapkach i zaczął rozmyślać. Z początku powiedział do siebie samego: - To bzykanie coś oznacza. Takie bzyczące bzykanie nie bzyka bez powodu. Jeżeli słyszę bzykanie, to znaczy, że coś bzyka, a jedyny powód bzykania, jaki ja znam, to ten, że się jest pszczołą Potem znów pomyślał dłuższą chwilę i powiedział: - A jedyny powód, żeby być pszczołą, to ten, żeby robić miód. Po czym wstał i powiedział: - A jedyny powód robienia miodu to ten, żebym ja go jadł. - I zaczął włazić na drzewo.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Chatka Puchatka
Autorzy:Alan Aleksander Milne (1882-1956) Ernest H. Shepard (1879-1976) Irena Tuwim (1898-1987) Antoni Marianowicz (1924-2003) Lech Ordon (1928-2017) Wojciech Maciejewski David Benedictus
Tłumaczenie:Irena Tuwim (1898-1987) Michał Rusinek (1904-2001)
Lektorzy:Andrzej Szczepkowski (1923-1997) Lech Ordon (1928-2017) Anna Skaros Danuta Przesmycka Janusz Gajos Zofia Rysiówna
Kompozytor:Ryszard Sielicki (1916-2005)
Reżyseria:Wojciech Maciejewski
Opracowanie:Antoni Marianowicz (1924-2003)
Autor oryginału:Alan Aleksander Milne (1882-1956)
Wydawcy:Wydawnictwo Nasza Księgarnia (1990-2021) Omedia (2007-2009) Polskie Nagrania Muza (2007) Krajowa Agencja Wydawnicza (1991-1992)
Serie wydawnicze:Bajki-Grajki Lektury ucznia Obowiązkowe Lektury Szkolne (Krajowa Agencja Wydawnicza)
ISBN:83-03-03390-5 978-83-10-11700-7 978-83-10-13222-2
Autotagi:audiobooki CD dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna MP3 nagrania powieści proza słuchowiska zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 14 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo