To wszystko matematyka!

Tytuł oryginalny:
C'est mathématique!
Autorzy:
Carina Louart
Florence Pinaud
Ilustracje:
Jochen Gerner
Tłumacz:
Katarzyna Marczewska
Wydawca:
Wydawnictwo Dwie Siostry (2021)
ISBN:
978-83-8150-108-8
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
publikacje dydaktyczne
publikacje popularnonaukowe

Matematyka jest wszędzie. Przydaje się na zakupach i w banku, do budowania domów i dróg, tworzenia map i nawigowania, prognozowania pogody, programowania komputerów i komponowania muzyki. Okazuje się, że nawet rośliny rosną zgodnie z prawami matematyki! O wszystkim tym przeczytacie w tej pełnej informacji i ciekawostek książce. Dowiecie się z niej, jak liczono w dawnych czasach i w różnych zakątkach świata – i do czego matematykę wykorzystuje się dziś. Przeczytacie o liczbie pi, nieskończoności, fraktalach i liczbach pierwszych. O logice, rachunku prawdopodobieństwa, tworzeniu statystyk i szyfrów. I o wielu innych tajnikach matematyki. A wszystko to w przystępnej formie, w której zwięzłe, treściwe informacje przeplatane są od czasu do czasu zagadkami i zadaniami dla czytelnika. [Nota Wydawcy]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • "To wszystko matematyka" śmiało można nazwać nie małym kompendium do matematyki. Książka nie jest wyłącznie zbiorem abstrakcyjnych wzorów i zadań do rozwiązania. Mieści w sobie matematyczne inspiracje dla dzieci w wieku szkolnym. • Dlaczego dziś najczęściej posługujemy się systemem dziesiętnym, gdzie w przyrodzie ukrywa się liczba π, jak działa popularny GPS, czym jest nieskończoności? • Odpowiedzi na te i wiele innych pytań dostarczają dowcipne ilustracje, przystępna narracja. Z kolei okazjonalnie pojawiające się zadania i zagadki dla czytelnika udowadniają, że matematyka może był łatwa i przyjemna.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo