Kosmiczna rekrutacja:

testy i ćwiczenia ESA dla przyszłych astronautek i astronautów

Tytuł oryginalny:
Astronaut selection test book
Autor:
Tim Peake
Instytucja sprawcza:
Europejska Agencja Kosmiczna
Tłumacz:
Katarzyna Nowakowska
Wydawcy:
Young (2021)
Wydawnictwo Kobiece Łukasz Kierus
ISBN:
978-83-67014-30-4
Autotagi:
druk
książki
publikacje popularnonaukowe

Tim Peake – astronauta, który w 2008 r. wraz z pięcioma innymi osobami przeszedł rekrutację, pokonując ponad 8000 kandydatów. Autor Kosmicznej rekrutacji, wyjątkowej książki będącej opracowaniem 100 autentycznych testów, łamigłówek i ćwiczeń z procesu rekrutacji ESA (Europejskiej Agencji Kosmicznej) dla kandydatów i kandydatek do pracy poza planetą Ziemia. Każda część Kosmicznej rekrutacji zawiera szereg zadań o różnym stopniu trudności – od łatwych po kosmicznie trudne. Po każdym teście znajdują się odpowiedzi, a także system ocen, który pokazuje, jak twoje wyniki wypadają w porównaniu z wynikami prawdziwego astronauty. Znajdziesz tu łamigłówki i testy sprawdzające m.in.: percepcję wzrokową i logikę; arytmetykę i koncentrację; gotowość psychologiczną; umiejętność pracy zespołowej; zdolności przywódcze; umiejętność przetrwania, umiejętności fizyczne i medyczne; języki obce (każdy astronauta musi znać rosyjski!). Celem tej bogato ilustrowanej książki jest odczarowanie procesu selekcji i szkolenia astronautów. Zbiór testów odzwierciedla dokładnie wszystkie etapy i kryteria ostatnio przeprowadzonego naboru astronautów ESA, a także programy szkoleniowe, które po nim nastąpiły.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo