Skrzypaczka z Auschwitz

Tytuł oryginalny:
Violinist of Auschwitz
Autor:
Ellie Midwood
Lektor:
Hanna Kinder-Kiss
Tłumacz:
Anna Hikiert-Bereza
Wyd. w latach:
2020 - 2022
ISBN:
978-83-66106-74-1, 978-83-7704-057-7
Autotagi:
audiobooki
biografie
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
5.0

Chcesz poznać historię postaci, która mimo trafienia do Auschwitz nie przestała inspirować i walczyć o swoje szczęście? Książka "Skrzypaczka z Auschwitz" autorstwa Ellie Midwood to wspaniała historia inspirowana życiem Almy Rosé, kobiety, którą zdecydowanie można określić mianem nieustraszonej.W Auschwitz każdy dzień jest walką o przetrwanie. Alma jest więźniarką o numerze 50381, o czym informuje jasnoniebieski tatuaż umieszczony na jej skórze. Dzieli los pozostałych współwięźniów, zamknięta za kolczastym drutem, oddzielona od swoich bliskich. A kiedyś była cenioną skrzypaczką, uwielbianą przez publiczność... W pewnym momencie Alma dostaje propozycję zostania dyrygentem orkiestry. Kiedy zdaje sobie sprawę z tego, że przyjmując propozycję będzie w stanie pomagać innym kobietom - przyjmuje ją.Dzięki pracy z orkiestrą Alma poznaje również Miklosa, pianistę, który na nowo pozwala jej poczuć radość. Czy rodzące się między muzykami uczucie ma szansę się rozwinąć i przetrwać, mimo tragicznych okoliczności? "Skrzypaczka z Auschwitz" to poruszająca książka, która udowadnia, że miłość jest w stanie pokonać wszystkie przeciwności losu i przetrwać nawet w bardzo ciężkich warunkach.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Ellie Midwood
Lektor:Hanna Kinder-Kiss
Tłumacz:Anna Hikiert-Bereza
Wydawcy:Stowarzyszenie Pomocy Osobom Niepełnosprawnym Larix (2022) Akapit Press Sp. z o. o (2022) Wydawnictwo Akapit Press (2020-2022) Larix (2021) Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau Stowarzyszenie Pomocy Osobom Niepełnosprawnym Larix im. Henryka Ruszczyca
ISBN:978-83-66106-74-1 978-83-7704-057-7
Autotagi:audiobooki autobiografie beletrystyka biografie CD czytak dokumenty elektroniczne druk elementy biograficzne epika książki literatura literatura piękna MP3 muzyka nagrania nagrania muzyczne powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 20 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo