Tu jest nasz dom

Tytuł oryginalny:
This is our world
Inne tytuły:
od Alaski do Amazonii
poznaj 20 dzieci takich jak my
Autor:
Tracey Turner
Ilustracje:
Åsa Gilland
Tłumacz:
Kazimierz Pytko
Wydawcy:
HarperKids (2021-2023)
HarperKids - HarperCollins Polska (2021)
HarperCollins Polska
Wydane w seriach:
Chcę Wiedzieć!
Akademia Mądrego Dziecka
Akademia Mądrego Dziecka (HarperCollins Polska)
ISBN:
978-83-276-6307-8
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
publikacje dydaktyczne
publikacje popularnonaukowe
5.0

Ludzie żyją na wiele różnych sposobów w zależności od tego, gdzie jest ich dom. Dzięki 20 dzieciom z tej książki poznasz niektóre z nich. Zobacz, jak żyją dzieci na pustkowiach pustyni, sawanny i stepu; w skalnych domach i pływających wioskach; w lasach deszczowych i wysokich górach; w dużych miastach i na maleńkich wyspach. Bohaterowie bogato ilustrowanej książki „Tu jest nasz dom” opowiadają o swoich domach, szkołach i rodzinach; zdradzają, jak spędzają czas wolny, w co wierzą, co jedzą i jak się ubierają; prezentują swoje zwierzęta, okolice i ulubione zabawy. Książka uświadamia, że niezależnie od tego, gdzie i jak żyjemy, więcej nas łączy niż dzieli. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo